Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 522634

Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta


Skoko, Božo
Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta // Hrvatski identitet / Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 65-77


CROSBI ID: 522634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta
(Croatia as a brand or commercialisation of national identity)

Autori
Skoko, Božo

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Hrvatski identitet

Urednik/ci
Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo

Izdavač
Matica hrvatska

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
65-77

ISBN
978-953-150-920-6

Ključne riječi
Hrvatska, identitet, brend, EU, promocija, imidž
(Croatia, identity, brand, EU, promotion, image)

Sažetak
Koncept marke ili brenda donedavno se odnosio uglavnom na proizvode i tvrtke. Međutim, na globaliziranom tržištu sve se više država nastoji pozicionirati kao brend, strateški upravljajući svojim identitetom i imidžom, kako bi osigurali bolju poziciju svojim proizvodima na inozemnim tržištima, privukli ulagače i turiste te se bolje pozicionirali u međunarodnim političkim odnosima. Mnogobrojna istraživanja pokazuju kako imidž države igra sve značajniju ulogu u međunarodnim političkim i gospodarskim odnosima. Međutim, u kreiranju brenda države nacionalni identitet igra ključnu ulogu. Dapače, neki autori poput Simona Anholta poistovjećuju ova dva pojma, smatrajući brend zemlje identitetom na materijalan, snažan, priopćiv i koristan način. Uz prikaz globalnih iskustava, autor se u ovom članku bavi nedostacima u upravljanju hrvatskim nacionalnim identitetom te mogućnostima stvaranja Hrvatske kao brenda. On smatra kako je to – uz gospodarske koristi – ujedno najbolja obrana i od opasnosti koje nosi globalizacija za nacionalne identitete, jer ukoliko hrvatski građani postanu svjesniji svojih posebnosti, budu ponosniji na svoj nacionalni identitet, te ga znalački predstave i iskomuniciraju svijetu, Hrvatska može mirno i ponosno ući u Europsku uniju ne bojeći se da će izgubiti svoju osobnost ili biti dočekana kao manje važan član te zajednice. Dapače, ulazak u Europsku uniju Hrvatskoj može donijeti mogućnosti izravnijeg i učinkovitijeg privlačenja pozornosti europskih susjeda. A s obzirom na moć imidža, Hrvatska tu priliku može iskoristiti za nove uspjehe u politici, gospodarstvu i turizmu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Božo Skoko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Skoko, Božo
Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta // Hrvatski identitet / Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 65-77
Skoko, B. (2011) Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta. U: Lukić, Z. & Skoko, B. (ur.) Hrvatski identitet. Zagreb, Matica hrvatska, str. 65-77.
@inbook{inbook, author = {Skoko, Bo\v{z}o}, year = {2011}, pages = {65-77}, keywords = {Hrvatska, identitet, brend, EU, promocija, imid\v{z}}, isbn = {978-953-150-920-6}, title = {Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta}, keyword = {Hrvatska, identitet, brend, EU, promocija, imid\v{z}}, publisher = {Matica hrvatska}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Skoko, Bo\v{z}o}, year = {2011}, pages = {65-77}, keywords = {Croatia, identity, brand, EU, promotion, image}, isbn = {978-953-150-920-6}, title = {Croatia as a brand or commercialisation of national identity}, keyword = {Croatia, identity, brand, EU, promotion, image}, publisher = {Matica hrvatska}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font