Pregled bibliografske jedinice broj: 522634
Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta
Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta // Hrvatski identitet / Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo (ur.).
Zagreb: Matica hrvatska, 2011. str. 65-77
CROSBI ID: 522634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska kao brend ili komercijalizacija nacionalnog identiteta
(Croatia as a brand or commercialisation of national identity)
Autori
Skoko, Božo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatski identitet
Urednik/ci
Lukić, Zorislav ; Skoko, Božo
Izdavač
Matica hrvatska
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
65-77
ISBN
978-953-150-920-6
Ključne riječi
Hrvatska, identitet, brend, EU, promocija, imidž
(Croatia, identity, brand, EU, promotion, image)
Sažetak
Koncept marke ili brenda donedavno se odnosio uglavnom na proizvode i tvrtke. Međutim, na globaliziranom tržištu sve se više država nastoji pozicionirati kao brend, strateški upravljajući svojim identitetom i imidžom, kako bi osigurali bolju poziciju svojim proizvodima na inozemnim tržištima, privukli ulagače i turiste te se bolje pozicionirali u međunarodnim političkim odnosima. Mnogobrojna istraživanja pokazuju kako imidž države igra sve značajniju ulogu u međunarodnim političkim i gospodarskim odnosima. Međutim, u kreiranju brenda države nacionalni identitet igra ključnu ulogu. Dapače, neki autori poput Simona Anholta poistovjećuju ova dva pojma, smatrajući brend zemlje identitetom na materijalan, snažan, priopćiv i koristan način. Uz prikaz globalnih iskustava, autor se u ovom članku bavi nedostacima u upravljanju hrvatskim nacionalnim identitetom te mogućnostima stvaranja Hrvatske kao brenda. On smatra kako je to – uz gospodarske koristi – ujedno najbolja obrana i od opasnosti koje nosi globalizacija za nacionalne identitete, jer ukoliko hrvatski građani postanu svjesniji svojih posebnosti, budu ponosniji na svoj nacionalni identitet, te ga znalački predstave i iskomuniciraju svijetu, Hrvatska može mirno i ponosno ući u Europsku uniju ne bojeći se da će izgubiti svoju osobnost ili biti dočekana kao manje važan član te zajednice. Dapače, ulazak u Europsku uniju Hrvatskoj može donijeti mogućnosti izravnijeg i učinkovitijeg privlačenja pozornosti europskih susjeda. A s obzirom na moć imidža, Hrvatska tu priliku može iskoristiti za nove uspjehe u politici, gospodarstvu i turizmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2476 - JAVNOST, ELITE, MEDIJI I KOMUNIKACIJSKA STRATEGIJA ULASKA HRVATSKE U EU (Blanuša, Nebojša, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Profili:
Božo Skoko
(autor)