Pregled bibliografske jedinice broj: 52239
Feministička književna kritika i hrvatska drama: izazov tradiciji? - Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition?
Feministička književna kritika i hrvatska drama: izazov tradiciji? - Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition? // Drugi hrvatski slavistički kongres, Knjiga sažetaka / Sesar, Dubravka ; Vidović, Ivana (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatsko filološko društvo, 1999. str. 284-285 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 52239 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Feministička književna kritika i hrvatska drama: izazov tradiciji? - Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition?
(Feminist Scholarship and the Croatian Theatre: a Challenge to Tradition?)
Autori
Čale-Feldman, Lada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Drugi hrvatski slavistički kongres, Knjiga sažetaka
/ Sesar, Dubravka ; Vidović, Ivana - Zagreb : Osijek : Hrvatsko filološko društvo, 1999, 284-285
Skup
Drugi hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 14.09.1999. - 18.09.1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
hrvatska drama; rodni studiji
(Croatian drama; gender studies)
Sažetak
Članak pokazuje kako se u hrvatskoj drami 20 st. žensko tijelo nerijetko asocira uz politički kodirane koncepte nacionalne i egzistencijalne slobode, ideološke subverzije i kazališne pobune, te se suprotstavlja opsesivnoj, opresivnoj i intruzivnoj muškoj kulturi. Tako se preokupacije četvorice poetički oglednih hrvatskih dramatičara 20 st. (Vojnović, Marinković, Šnajder, Pavličić) pokazuju sukladnima stožernim kritičkim topoima suvremene feminističke teorije. This is an analysis of the uses of femaleness in the Croatian 20th century drama, which has insistently focused on female body as a metonimic sign of lost "naturalness" versus male "culturality" as sophisticated but at the same time obsessive, oppressive, and intrusive. This dichotomy, however, hides an ideologically inscribed symbolization of the female body that associates it with culturally coded concepts of existential and national freedom, ideological subversion, and theatrical revolt.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Etnologija i antropologija