Pregled bibliografske jedinice broj: 522234
Uporaba diskursnih oznaka i kvaliteta učeničkih sastavaka
Uporaba diskursnih oznaka i kvaliteta učeničkih sastavaka // Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici / Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2011. str. 116-117 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 522234 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba diskursnih oznaka i kvaliteta učeničkih sastavaka
(Discourse marker use and writing quality)
Autori
Vickov, Gloria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
/ Karabalić, Vladimir ; Aleksa Varga, Melita ; Pon, Leonard - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2011, 116-117
ISBN
978-953-314-037-7
Skup
25. međunarodni znanstveni skup HDPL-a: Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 14.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
diskursne oznake; učestalost uporabe; kvaliteta sastavaka; engleski jezik
(discourse markers; frequency of use; writing quality; English)
Sažetak
Diskursne oznake su iznimno važna jezična sredstva koja imaju ključnu ulogu u logičnom povezivanju rečenica i ostvarivanju dobro strukturiranih tekstova (Fraser, 1999 ; Müller, 2005). Njihova je uporaba identificirana kao diskriminirajući čimbenik u kvaliteti sastavaka na engleskome kao stranome jeziku kod učenika različitih nacionalnih identiteta (Martinez, 2004 ; Jalilifar, 2008). Ovaj rad donosi prikaz rezultata dijela istraživanja usvojenosti engleskih diskursnih oznaka kod hrvatskih učenika i usredotočen je na ispitivanje odnosa između učestalosti uporabe diskursnih oznaka i kvalitete učeničkih sastavaka na engleskome kao stranome, ali i hrvatskome kao materinskome jeziku na dvjema razinama učenja: na završetku osnovnoškolskoga i srednjoškolskog obrazovanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od ukupno 200 ispitanika, s vođenim oblikom pisma kao mjernim instrumentom. Rezultati su ukazali na postojanje statistički značajne pozitivne povezanosti između učestalosti uporabe diskursnih oznaka i kvalitete sastavaka, i to u objema grupama ispitanika, u oba jezika. Iako su rezultati, nadalje, pokazali da oznake ne moraju nužno biti i prediktori kvalitete sastavaka, istraživanje je potvrdilo da veća zastupljenost diskursnih oznaka pridonosi kvaliteti pisanih uradaka, zbog čega te jezične jedinice zaslužuju posebnu pozornost u nastavi stranoga (engleskoga) jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija