Pregled bibliografske jedinice broj: 522069
Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu
Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu. Zagreb: Alfa, 2011 (sveučilišni udžbenik)
CROSBI ID: 522069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu
(Jezikopisnice, discussions of the acquisition, learning and teaching of the Croatian language in the early discourse)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Ostali urednici
Petrač, Božidar
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, sveučilišni udžbenik, znanstvena
Izdavač
Alfa
Grad
Zagreb
Godina
2011
Stranica
200
ISBN
978-953-297-297-9
Ključne riječi
usvajanje hrvatskoga jezika; rani jezični diskurs; nastava hrvatskoga jezika
(acquisition of the Croatian language; early language discourse; Croatian language tuition)
Sažetak
Sveučilišni udžbenik Jezikopisnice bavi se tematikom usvajanja, učenja i poučavanja hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu. Riječ je o razdoblju koje se u stručnoj literaturi obično dijeli na: predškolsku dob od 3. do 6. godine (language acquisition) i ranu školsku dob od 7. do 12. godine (language learning). Teorijski okvir knjizi daju suvremene lingvodidaktičke i psiholinvističke teorije te teorije ranoga jezičnoga razvoja, a praktična primjena rezultat je longitudinalnih istraživanja o usvajanju hrvatskoga jezika kao materinskoga u mlađim razredima osnovne škole. Teorijski i praktično, dakle, osvjetljava se razvoj jezičnih kompetencija na početku školovanja, ponajprije predstavljajući prilog istraživanjima u procesu standardizacije početnoga čitanja i pisanja, ali nastavljajući promišljati i aktivnosti vezane uz vještine slušanja i govorenja (dominantne u predškoli). Naglasak je ponajprije na razvoju komunikacijske kompetencije, a potom i na usvajanju temeljnih elemenata lingvističke kompetencije kao što je npr. pravopisna, gramatička, leksička norma. Knjiga je podijeljena u tri temeljna poglavlja Uvodna razmatranja, Ovladavanje hrvatskim jezikom u ranome diskursu, Jezik udžbenika i nastava hrvatskoga jezika), te petnaest potpoglavlja (Paralelni jezični kodovi – poticaj ili prepreka u sustavu rane višejezičnosti ; Lingvistička i komunikacijska kompetencija u ranojezičnome razvoju ; Dobna frazeologija kao razvojno obilježje dječjega govora ; Standardnojezična normativnost i/ili komunikacijska funkcionalnost u nastavi hrvatskoga jezika ; Inovacijski semantemi u procesu usvajanja jezičnoga znaka ; Jezičnost i međujezičnost između sustava, podsustava i komunikacije ; Jezik i nejezične sastavnice govora ; Početno pisanje kao temelj usvajanja ortografske kompetencije učenika ; Nova lingvistika komunikacije u diskursu novih medija..).Na kraju knjige nalazi se šest priloga (sažetak na hrvatskome jeziku, sažetak na engleskome jeziku, kazalo prezimena, popis grafikona i tablica, popis literature, bilješka o autorici). U knjizi se sustavno iznose teorijske podloge i praktični primjeri koji, u okviru funkcionalno- komunikacijskoga pristupa, vode svrhovitome i uspješnome procesu učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga u ranome diskursu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)