Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 522069

Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu


Pavličević-Franić, Dunja
Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu. Zagreb: Alfa, 2011 (sveučilišni udžbenik)


CROSBI ID: 522069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu
(Jezikopisnice, discussions of the acquisition, learning and teaching of the Croatian language in the early discourse)

Autori
Pavličević-Franić, Dunja

Ostali urednici
Petrač, Božidar

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, sveučilišni udžbenik, znanstvena

Izdavač
Alfa

Grad
Zagreb

Godina
2011

Stranica
200

ISBN
978-953-297-297-9

Ključne riječi
usvajanje hrvatskoga jezika; rani jezični diskurs; nastava hrvatskoga jezika
(acquisition of the Croatian language; early language discourse; Croatian language tuition)

Sažetak
Sveučilišni udžbenik Jezikopisnice bavi se tematikom usvajanja, učenja i poučavanja hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu. Riječ je o razdoblju koje se u stručnoj literaturi obično dijeli na: predškolsku dob od 3. do 6. godine (language acquisition) i ranu školsku dob od 7. do 12. godine (language learning). Teorijski okvir knjizi daju suvremene lingvodidaktičke i psiholinvističke teorije te teorije ranoga jezičnoga razvoja, a praktična primjena rezultat je longitudinalnih istraživanja o usvajanju hrvatskoga jezika kao materinskoga u mlađim razredima osnovne škole. Teorijski i praktično, dakle, osvjetljava se razvoj jezičnih kompetencija na početku školovanja, ponajprije predstavljajući prilog istraživanjima u procesu standardizacije početnoga čitanja i pisanja, ali nastavljajući promišljati i aktivnosti vezane uz vještine slušanja i govorenja (dominantne u predškoli). Naglasak je ponajprije na razvoju komunikacijske kompetencije, a potom i na usvajanju temeljnih elemenata lingvističke kompetencije kao što je npr. pravopisna, gramatička, leksička norma. Knjiga je podijeljena u tri temeljna poglavlja Uvodna razmatranja, Ovladavanje hrvatskim jezikom u ranome diskursu, Jezik udžbenika i nastava hrvatskoga jezika), te petnaest potpoglavlja (Paralelni jezični kodovi – poticaj ili prepreka u sustavu rane višejezičnosti ; Lingvistička i komunikacijska kompetencija u ranojezičnome razvoju ; Dobna frazeologija kao razvojno obilježje dječjega govora ; Standardnojezična normativnost i/ili komunikacijska funkcionalnost u nastavi hrvatskoga jezika ; Inovacijski semantemi u procesu usvajanja jezičnoga znaka ; Jezičnost i međujezičnost između sustava, podsustava i komunikacije ; Jezik i nejezične sastavnice govora ; Početno pisanje kao temelj usvajanja ortografske kompetencije učenika ; Nova lingvistika komunikacije u diskursu novih medija..).Na kraju knjige nalazi se šest priloga (sažetak na hrvatskome jeziku, sažetak na engleskome jeziku, kazalo prezimena, popis grafikona i tablica, popis literature, bilješka o autorici). U knjizi se sustavno iznose teorijske podloge i praktični primjeri koji, u okviru funkcionalno- komunikacijskoga pristupa, vode svrhovitome i uspješnome procesu učenja hrvatskoga jezika kao materinskoga u ranome diskursu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Dunja Pavličević-Franić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pavličević-Franić, Dunja
Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu. Zagreb: Alfa, 2011 (sveučilišni udžbenik)
Pavličević-Franić, D. (2011) Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, učenju i poučavanju hrvatskoga jezika u ranojezičnome diskursu. Zagreb, Alfa.
@book{book, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja}, collectioneditor = {Petra\v{c}, Bo\v{z}idar}, year = {2011}, pages = {200}, keywords = {usvajanje hrvatskoga jezika, rani jezi\v{c}ni diskurs, nastava hrvatskoga jezika}, isbn = {978-953-297-297-9}, title = {Jezikopisnice, rasprave o usvajanju, u\v{c}enju i pou\v{c}avanju hrvatskoga jezika u ranojezi\v{c}nome diskursu}, keyword = {usvajanje hrvatskoga jezika, rani jezi\v{c}ni diskurs, nastava hrvatskoga jezika}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Pavli\v{c}evi\'{c}-Frani\'{c}, Dunja}, collectioneditor = {Petra\v{c}, Bo\v{z}idar}, year = {2011}, pages = {200}, keywords = {acquisition of the Croatian language, early language discourse, Croatian language tuition}, isbn = {978-953-297-297-9}, title = {Jezikopisnice, discussions of the acquisition, learning and teaching of the Croatian language in the early discourse}, keyword = {acquisition of the Croatian language, early language discourse, Croatian language tuition}, publisher = {Alfa}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font