Pregled bibliografske jedinice broj: 522013
Dijagnostika stanja gimnastičkih predznanja studentica Kineziološkog fakulteta
Dijagnostika stanja gimnastičkih predznanja studentica Kineziološkog fakulteta // Zbornik radova 20. Ljetne škole kineziologa RHrvatske / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011. str. (156)-(162) (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 522013 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dijagnostika stanja gimnastičkih predznanja studentica Kineziološkog fakulteta
(Diagnostics of gymnastics prior knowledge female students of Faculty of Kinesiology)
Autori
Živčić Marković, Kamenka ; Stibilj – Batinić, Tatjana ; Gorišek, Ivana ; Šinkovec, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 20. Ljetne škole kineziologa RHrvatske
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011, (156)-(162)
ISBN
953-95082-7-4
Skup
20. Ljetna školea kineziologa RHrvatske ; Dijagnostika u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 21.06.2011. - 25.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Sportska gimnastika; predznanja; studentice
(Artistic gymnastics; prior knowledge; female students)
Sažetak
Sportska gimnastika je grana sporta koja sadrži veliki broj kretnih struktura, od jenostavnih do vrlo složenih, veliki broj metoda i načina rada i njihovog učenja, a koja su provjerene kroz dugogodišnju povijesnu tradiciju, dobro razrađenu konvencionalnost i mnogobrojna iskustva gimnastičkih i pedagoških stručnjaka. Nameće se i činjenica da se veliki broj vrhunskih sportaša u ranoj dobi bavilo sportskom gimnastikom te isto tako i danas mnogi vrhunski sportaši (npr. Ivica i /nekada Janica/ Kostelić) koriste gimnastičke sadržaje kao sredstvo dopunske pripreme u svojim sportovima. Neprocjenjiv je utjecaj gimnastike na razvoj koordinacije, kao jedne od ključnih motoričkih sposobnosti definirane kao „motorička inteligencija“. Gimnastika je jedna od rijetkih sportskih grana u kojoj se kretnje izvode u svim smjerovima: naprijed, natrag, gore, dolje, lijevo, desno ; s okretanjem oko svih osi tijela – sagitalne, frontalne i transferzalne ; s istovremenim i raznovremenim djelovanjem gornjih i donjih ekstremiteta ; lijeve i desne strane tijela ; s centričnim i ekscentričnim dijelovanjem sila na tijelo. Zbog svega navedenog sportska gimnastika pripada skupini bazičnih sportskih grana (atletika i plivanje), a uz konkurenciju velikog broja sportova i njima pripadajućih sadržaja, u nastavnom planu i programu osnovnih škola (MZOS, 2006) zastupljena je velikim brojem nastavnih tema. Gimnastički sport svojim impozantnim brojem raznovrsnih sadržaja (20000, Gaverdovski i Smolevski, 1979) ukazuje na značajnost i primjenjivost u ostvarivanju osnovnih i posebnih: odgojnih, obrazovnih i antropoloških zadaća školske djece. Gimnastika ima važnu ulogu u osposobljavanju učenika za samostalno vježbanje radi veće kvalitete življenja, učinkovito mijenja osobine i razvija sposobnosti čime izravno osigurava promicanje zdravlja kao nezamjenjivog čimbenika svih ljudskih aktivnosti, a definirane glavnim ciljem tjelesne i zdravstvene kulture (Findak, Prskalo & Pejčić 2003). Stoga, potpuno je neopravdana i neshvatljiva njezina ne prisutnost u sustavu obrazovanja, a čije pomanjkanje je vidljivo provedenim analizama na specifičnoj populaciji – studenticama Kineziološkog fakulteta. Na osnovu dobivenih podataka u ovom istraživanju zaključno se može konstatirati da studentice 2. godine Kineziološkog fakulteta, tijekom svoga primarnog školovanja nisu stekle dovoljan broj kretnih informacija (osnovnih motoričkih znanja) iz sportske gimnastike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija