Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 52138

Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava


Čačić-Kumpes, Jadranka
Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava, 1999. (elaborat/studija).


CROSBI ID: 52138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava
(Education in Multiethnic Society: Sociological and Social Historical Approach to the Sources and Development of the Croatian School System)

Autori
Čačić-Kumpes, Jadranka

Izvornik
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, 1999. - 105 str. (tipkano)

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, elaborat/studija

Godina
1999

Ključne riječi
obrazovanje; školstvo; etničnost; modernizacija; tolerancija; interkulturalizam; Hrvatska
(education; school system; ethnicity; modernisation; tolerance; interculturalism; Croatia)

Sažetak
U radu se naznačuje mogućnost sociologijskog i socijalnohistorijskog pristupa povezanosti etničnosti i obrazovanja. U prvom dijelu raspravlja se o osnovnim pojmovima: obrazovni sustav, socijalizacija, etničnost, modernizacija. U drugom dijelu analizira se razvoj hrvatskog školstva i mjesto etničnosti u njemu. Nakon kratkog pregleda povijesti hrvatskog školstva tijekom druge polovine 18. i prve polovine 19. stoljeća govori se o razdoblju nakon Hrvatsko-ugarske nagodbe i promjena u školstvu nakon donošenja I. školskog zakona 1874. godine. Slijedeće analizirano razdoblje jest ono u vrijeme Kraljevine Jugoslavije. Kronološki analiza završava s razdobljem socijalističke Jugoslavije. U posljednjem dijelu predlaže se moguća obrazovna i kulturna politika. Ističe se interkulturalizam kao kulturna politika koja bi mogla voditi stvaranju društvenih preduvjeta stvarnog dijaloga između različitih kultura i/ili etničkih skupina.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija, Povijest



POVEZANOST RADA


Projekti:
00760104

Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jadranka Čačić-Kumpes (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Čačić-Kumpes, Jadranka
Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava, 1999. (elaborat/studija).
Čačić-Kumpes, J. (1999) Obrazovanje u višeetničkom društvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga školskog sustava. Institut za migracije i narodnosti, Zagreb, 1999. - 105 str. (tipkano). Elaborat/studija.
@unknown{unknown, author = {\v{C}a\v{c}i\'{c}-Kumpes, Jadranka}, year = {1999}, keywords = {obrazovanje, \v{s}kolstvo, etni\v{c}nost, modernizacija, tolerancija, interkulturalizam, Hrvatska}, title = {Obrazovanje u vi\v{s}eetni\v{c}kom dru\v{s}tvu: sociologijski i socijalnohistorijski pristup izvorima i razvitku hrvatskoga \v{s}kolskog sustava}, keyword = {obrazovanje, \v{s}kolstvo, etni\v{c}nost, modernizacija, tolerancija, interkulturalizam, Hrvatska} }
@unknown{unknown, author = {\v{C}a\v{c}i\'{c}-Kumpes, Jadranka}, year = {1999}, keywords = {education, school system, ethnicity, modernisation, tolerance, interculturalism, Croatia}, title = {Education in Multiethnic Society: Sociological and Social Historical Approach to the Sources and Development of the Croatian School System}, keyword = {education, school system, ethnicity, modernisation, tolerance, interculturalism, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font