Pregled bibliografske jedinice broj: 521332
Inovacije usluga temeljene na internetskom marketingu
Inovacije usluga temeljene na internetskom marketingu, 2011., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 521332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inovacije usluga temeljene na internetskom marketingu
(Service innovation based on Internet marketing)
Autori
Škare, Vatroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2011
Stranica
275
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
inovacije usluga; e-usluge; inovativnost; internetski marketing; marketinški miks
(service innovation; e-services; innovativeness; internet marketing; marketing mix)
Sažetak
Usprkos rastućoj važnosti interneta u inovacijama usluga još uvijek se malo zna o prirodi inovacija usluga u elektroničkom okruženju. Istovremeno, internetski marketing postao je važan dio teorije i prakse marketinga, a postavljeno je pitanje primjenjivosti tradicionalnog marketinškog miksa za provođenje marketinških aktivnosti u elektroničkom okruženju. Istraživanjem za stolom provedena je kritička analiza recentne domaće i inozemne znanstvene i stručne literature iz područja inovacija, inovacija usluga i internetskog marketinga, čime su povezane dosadašnje spoznaje iz svakog od navedenih područja. Zatim je provedeno opisno istraživanje na uzorku uslužnih poduzeća u Republici Hrvatskoj u cilju identifikacije različitih dimenzija inovativnosti e-usluga te njihove klasifikacije. E-usluge u hrvatskim uskužnim poduzećima klasificirane su prema stupnju novosti te je utvrđena razina proaktivnosti strategija razvoja i uvođenja na tržište. Dosadašnji pristup klasifikacijama inovacija usluga pokazali su se prikladnima za izučavanje inovativnosti i klasifikaciju inovacija e-usluga. Nadalje, provjerena je prikladnost tradicionalnog marketinškog miksa za upravljanje internetskim marketingom u uslužnim poduzećima. Usprkos činjenici da se većina metoda i tehnika internetskog marketinga može promatrai u okviru tradicionalnog marketinškog miksa, identificirana je nova skupina aktivnosti upravljanja virtualnim zajednicama. Usporedbom primjene internetskog marketinga u uslužnim poduzećima i razine inovativnosti e-usluga utvrđena je njihova povezanost. Temeljem dobivenih spoznaja dane su preporuke za daljnja istraživanja te smjernice za primjenu u uslužnim poduzećima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb