Pregled bibliografske jedinice broj: 521205
Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika
Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika // Pedagogijska istraživanja, 8 (2011), 1; 139-151 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 521205 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalna kompetencija cjeloživotnog obrazovanja nastavnika
(Intercultural Competence in the Lifelong Learning of Teachers)
Autori
Bedeković, Vesna
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 8
(2011), 1;
139-151
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
multikulturalno društvo; interkulturalizam; interkulturalni identitet; interkulturalna kompetencija; cjeloživotno obrazovanje nastavnika
(multicultural society; interculturalism; intercultural identity; intercultural competence; lifelong learning of teachers)
Sažetak
Susreti različitih kultura u suvremenom svijetu zbivaju se gotovo svakog trena u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja. Međusobni kontakti pripadnika različitih kultura podrazumijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma koji se javlja kao moguće rješenje za kvalitetan suživot u multikulturalnom društvu. Polazeći od realnosti da škole postaju stjecištima različitih kultura i jezika, razvoj odnosa prema kulturno drugačijim učenicima postaje ključnim čimbenikom suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne zajednice. Trajna potreba za prilagodbom europskog prostora obrazovanja, koji nastoji stvoriti konkurentnost i sposobnost djelotvornog odgovora na izazove globalizacijskih procesa, implicira kompetencijski pristup temeljen na ishodima učenja kao osnovne polaznice obrazovanja budućih nastavnika od kojih se očekuje da budu moderatori interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije čine nezaobilazne sastavnice cjeloživotnog obrazovanja nastavnika prilagođenog potrebama i izazovima suvremenog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Bedeković
(autor)