Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 521148

Kvaliteta interakcije nastavnik-učenik: povezanost s komponentama samoreguliranog učenja, ispitnom anksioznošću i školskim uspjehom


Šimić Šašić, Slavica; Sorić, Izabela
Kvaliteta interakcije nastavnik-učenik: povezanost s komponentama samoreguliranog učenja, ispitnom anksioznošću i školskim uspjehom // Suvremena psihologija, 14 (2011), 1; 35-55 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 521148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta interakcije nastavnik-učenik: povezanost s komponentama samoreguliranog učenja, ispitnom anksioznošću i školskim uspjehom
(Teacher-student quality of interaction: Relationship with components of self-regulated learning, examination anxiety and school achievement)

Autori
Šimić Šašić, Slavica ; Sorić, Izabela

Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 14 (2011), 1; 35-55

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
interakcija nastavnik-učenik; ispitna anksioznost; podrška i izazov u razrednoj interakciji; samoregulirano učenje; školsko postignuće
(teacher-student interaction; test anxiety; support and challenge in classroom interaction; self-regulated learning; academic achievement)

Sažetak
Dosadašnja istraživanja interakcije nastavnik-učenik sugerirala su da kvaliteta interakcije utječe na motivacijske, kognitivne i afektivne aspekte učenja, ali su se ta istraživanja uglavnom bavila pojedinačnim aspektima interakcije nastavnik–učenik. Ovo istraživanje je provedeno s ciljem da se zahvati više različitih komponenti interakcije nastavnik-učenik, i da se utvrde njihovi međusobni odnosi, kao i da se provjeri kako su komponente uspostavljene interakcije povezane s različitim komponentama samoreguliranog učenja, osjećajem anksioznosti kod učenika i njihovim školskim uspjehom. U prvom dijelu istraživanja primijenjeni su Skala interakcije nastavnik–učenik (Šimić Šašić, 2008) i Upitnik podrške nasuprot izazovu u razrednoj interakciji (Mariani, 1997) na uzorku srednjoškolskih nastavnika (N = 123). Pomoću klaster analize izabrana su tri nastavnika koji učenicima pružaju visoku podršku i visoki izazov u razrednoj interakciji, i tri nastavnika koji učenicima pružaju nisku podršku i niski izazov u razrednoj interakciji. U drugom dijelu ispitivanja na uzorku učenika (N = 201) kojima izabrani nastavnik predaje strani jezik (engleski ili talijanski) primijenjeni su upitnik Komponente samoreguliranog učenja (Niemvirta 1999), Skala samoefikasnosti u učenju i izvedbi (Pintrich, Smith, Garcia i McKeachie, 1991), Upitnik samoefikasnosti za djecu (Muris, 2001), Upitnik strategija učenja stranog jezika (Oxford, 1990), te Skala ispitne anksioznosti (Vulić-Prtorić, 2004). Rezultati su pokazali zanimljive interakcije varijabli spola učenika i vrste interakcije nastavnik-učenik. Pozitivna vrsta interakcije više koristi dječacima, kojima treba veća pomoć nastavnika u učenju. Učenje djevojčica je više samoregulirano, pa se one bolje snalaze u kontekstu negativne interakcije s nastavnikom, ali u negativnoj interakciji je izraženija ispitna anksioznost kod djevojčica. Rezultati našeg istraživanja sugeriraju da ponašanjima učenika u razredu (izbor strategija učenja) doprinose različite individualne karakteristike učenika (spol, vjerovanja o kontroli, motivacijske orijentacije, samoefikasnost), ovisno o kvaliteti interakcije nastavnik-učenika. Stoga bismo mogli zaključiti da kvaliteta interakcije nastavnik-učenik djeluje indirektno, preko individualnih karakteristika učenika, na ponašanje učenika, što u konačnici djeluje na uspjeh iz stranog jezika, kao izlaznu varijablu u procesu poučavanje-učenje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru


Citiraj ovu publikaciju:

Šimić Šašić, Slavica; Sorić, Izabela
Kvaliteta interakcije nastavnik-učenik: povezanost s komponentama samoreguliranog učenja, ispitnom anksioznošću i školskim uspjehom // Suvremena psihologija, 14 (2011), 1; 35-55 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Šimić Šašić, S. & Sorić, I. (2011) Kvaliteta interakcije nastavnik-učenik: povezanost s komponentama samoreguliranog učenja, ispitnom anksioznošću i školskim uspjehom. Suvremena psihologija, 14 (1), 35-55.
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {35-55}, keywords = {interakcija nastavnik-u\v{c}enik, ispitna anksioznost, podr\v{s}ka i izazov u razrednoj interakciji, samoregulirano u\v{c}enje, \v{s}kolsko postignu\'{c}e}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {14}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Kvaliteta interakcije nastavnik-u\v{c}enik: povezanost s komponentama samoreguliranog u\v{c}enja, ispitnom anksiozno\v{s}\'{c}u i \v{s}kolskim uspjehom}, keyword = {interakcija nastavnik-u\v{c}enik, ispitna anksioznost, podr\v{s}ka i izazov u razrednoj interakciji, samoregulirano u\v{c}enje, \v{s}kolsko postignu\'{c}e} }
@article{article, author = {\v{S}imi\'{c} \v{S}a\v{s}i\'{c}, Slavica and Sori\'{c}, Izabela}, year = {2011}, pages = {35-55}, keywords = {teacher-student interaction, test anxiety, support and challenge in classroom interaction, self-regulated learning, academic achievement}, journal = {Suvremena psihologija}, volume = {14}, number = {1}, issn = {1331-9264}, title = {Teacher-student quality of interaction: Relationship with components of self-regulated learning, examination anxiety and school achievement}, keyword = {teacher-student interaction, test anxiety, support and challenge in classroom interaction, self-regulated learning, academic achievement} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Social Science Citation Index (SSCI)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • PsychINFO
  • Sociological Abstracts
  • CSA-Social Science Collection
  • Social scisearch
  • Journal Ciatation Reports/Social Sciences Edition
  • SCOPUS
  • Hrčak.hr





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font