Pregled bibliografske jedinice broj: 521137
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Tonovi (Zagreb), 24 (2) (2009), 54; 66-80 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 521137 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(National Curriculum and Music Education of Future Teachers)
Autori
Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 24 (2)
(2009), 54;
66-80
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nacionalni kurikulum ; kompetencije ; glazbena nastava ; glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(national curriculum ; competencies ; teaching music ; musical education of future teachers)
Sažetak
Donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma u Hrvatskoj se napušta tradicionalni pristup odgoju i obrazovanju temeljen prvenstveno na nastavnim programima kojima se strogo propisuje što učitelji trebaju podučavati učenike tijekom jedne školske godine. U novom kurikulumskom pristupu primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja nego razvoj učeničkih kompetencija. Temeljem ovakvog pristupa i glazbena je nastava u osnovnim općeobrazovnim školama dobila novu programsku koncepciju. Verbalna su znanja svedena na najmanju mjeru, ne inzistira se više na glazbenom opismenjivanju, a u prvi plan dolazi sama glazba i njeno upoznavanje slušanjem ili aktivnim muziciranjem. Glazbenu je nastavu u općeobrazovnoj školi moguće izvoditi u skladu s novim kurikulumskim pristupom pod uvjetom da se i u glazbenom obrazovanju budućih učitelja velika pažnja posvećuje praktičnom bavljenju glazbom i upoznavanju same glazbe. Ako se njihovo glazbeno obrazovanje temelji prije svega na usvajanju tzv. teorijskih znanja i znanja o glazbi (verbalnih znanja), u školama se i dalje neće događati neke bitne promjene. Učenike je moguće kvalitetno uvoditi u različite glazbene aktivnosti jedino ako su i učitelji sami stekli određene glazbene vještine.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku