Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 521137

Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja


Svalina, Vesna; Škojo, Tihana
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Tonovi (Zagreb), 24 (2) (2009), 54; 66-80 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 521137 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(National Curriculum and Music Education of Future Teachers)

Autori
Svalina, Vesna ; Škojo, Tihana

Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 24 (2) (2009), 54; 66-80

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
nacionalni kurikulum ; kompetencije ; glazbena nastava ; glazbeno obrazovanje budućih učitelja
(national curriculum ; competencies ; teaching music ; musical education of future teachers)

Sažetak
Donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma u Hrvatskoj se napušta tradicionalni pristup odgoju i obrazovanju temeljen prvenstveno na nastavnim programima kojima se strogo propisuje što učitelji trebaju podučavati učenike tijekom jedne školske godine. U novom kurikulumskom pristupu primarni cilj odgoja i obrazovanja više nije prenošenje znanja nego razvoj učeničkih kompetencija. Temeljem ovakvog pristupa i glazbena je nastava u osnovnim općeobrazovnim školama dobila novu programsku koncepciju. Verbalna su znanja svedena na najmanju mjeru, ne inzistira se više na glazbenom opismenjivanju, a u prvi plan dolazi sama glazba i njeno upoznavanje slušanjem ili aktivnim muziciranjem. Glazbenu je nastavu u općeobrazovnoj školi moguće izvoditi u skladu s novim kurikulumskim pristupom pod uvjetom da se i u glazbenom obrazovanju budućih učitelja velika pažnja posvećuje praktičnom bavljenju glazbom i upoznavanju same glazbe. Ako se njihovo glazbeno obrazovanje temelji prije svega na usvajanju tzv. teorijskih znanja i znanja o glazbi (verbalnih znanja), u školama se i dalje neće događati neke bitne promjene. Učenike je moguće kvalitetno uvoditi u različite glazbene aktivnosti jedino ako su i učitelji sami stekli određene glazbene vještine.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Projekti:
MZOS-245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek,
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Avatar Url Vesna Svalina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Svalina, Vesna; Škojo, Tihana
Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja // Tonovi (Zagreb), 24 (2) (2009), 54; 66-80 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Svalina, V. & Škojo, T. (2009) Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budućih učitelja. Tonovi (Zagreb), 24 (2) (54), 66-80.
@article{article, author = {Svalina, Vesna and \v{S}kojo, Tihana}, year = {2009}, pages = {66-80}, keywords = {nacionalni kurikulum, kompetencije, glazbena nastava, glazbeno obrazovanje budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {24 (2)}, number = {54}, issn = {0352-9711}, title = {Nacionalni kurikulum i glazbeno obrazovanje budu\'{c}ih u\v{c}itelja}, keyword = {nacionalni kurikulum, kompetencije, glazbena nastava, glazbeno obrazovanje budu\'{c}ih u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Svalina, Vesna and \v{S}kojo, Tihana}, year = {2009}, pages = {66-80}, keywords = {national curriculum, competencies, teaching music, musical education of future teachers}, journal = {Tonovi (Zagreb)}, volume = {24 (2)}, number = {54}, issn = {0352-9711}, title = {National Curriculum and Music Education of Future Teachers}, keyword = {national curriculum, competencies, teaching music, musical education of future teachers} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font