Pregled bibliografske jedinice broj: 521133
Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja
Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 3-4; 425-445 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 521133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja
(Musically Gifted Pupils on the Primary School Level)
Autori
Svalina, Vesna ; Matijević, Milan
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 152
(2011), 3-4;
425-445
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
primarno obrazovanje; učitelji primarnog obrazovanja; darovitost; stvaralaštvo; nastava glazbene kulture; izvannastavne glazbene aktivnosti; nastava solfeggia
(primary education; primary education teachers; giftedness; creativity; music lessons; extra-curricular music activities; solfeggio lessons)
Sažetak
Temi darovitosti u literaturi se prilazi na različite načine. Velik broj autora ističe važnost identificiranja darovitosti kod djece i potrebe da se takvoj djeci osigura obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetno napredovanje te maksimalan razvoj njihovih sposobnosti. Kad je riječ o glazbenoj darovitosti možemo govoriti o mogućnosti razvoja dječjih glazbenih sposobnosti u općeobrazovnoj ili u glazbenoj školi. Učitelji primarnog obrazovanja prvi će uočiti izražene glazbene sposobnosti kod svojih učenika. Oni će te sposobnosti identificirati i nastojati ih unapređivati, a kako bi se ostvario njihov maksimalan razvoj učenike će se uputiti i na dodatno glazbeno obrazovanje u glazbenu školu. U radu je prikazano akcijsko istraživanje koje je provedeno s učenicima prvog i drugog razreda osnovne glazbene škole. Cilj je bio utvrditi koje su mogućnosti za unapređenje nastavne prakse poticanjem dječjeg glazbenog stvaralaštva u okviru nastave solfeggia. Rezultati pokazuju da je glazbeno darovitu djecu mlađe školske dobi moguće uključivati pored reproduktivnih još i u različite produktivne glazbene aktivnosti: u improviziranje te kreiranje manjih glazbenih djela na glasoviru. Iako se u stvaralačke aktivnosti ne uključuju uvijek sva djeca, većina ih iskazuje velik interes za takve aktivnosti. Djeca koja izraze želju za sudjelovanjem u glazbeno-stvaralačkim aktivnostima u stanju su vrlo kvalitetno realizirati svoje zadatke. Temeljem rezultata ovog istraživanja možemo reći da je sustavnim radom s darovitom djecom moguće ostvariti pomake u razvoju njihovih produktivnih glazbenih sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Services
- Linguistics & Language Behavior Abstracts
- Education Research Complete with Full Text (EBSCO), ERA - Eduactional Research Abstracts
- Hrčak - Portal znanstvenih časopisa RH