Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 521133

Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja


Svalina, Vesna; Matijević, Milan
Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 3-4; 425-445 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 521133 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja
(Musically Gifted Pupils on the Primary School Level)

Autori
Svalina, Vesna ; Matijević, Milan

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 152 (2011), 3-4; 425-445

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
primarno obrazovanje; učitelji primarnog obrazovanja; darovitost; stvaralaštvo; nastava glazbene kulture; izvannastavne glazbene aktivnosti; nastava solfeggia
(primary education; primary education teachers; giftedness; creativity; music lessons; extra-curricular music activities; solfeggio lessons)

Sažetak
Temi darovitosti u literaturi se prilazi na različite načine. Velik broj autora ističe važnost identificiranja darovitosti kod djece i potrebe da se takvoj djeci osigura obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetno napredovanje te maksimalan razvoj njihovih sposobnosti. Kad je riječ o glazbenoj darovitosti možemo govoriti o mogućnosti razvoja dječjih glazbenih sposobnosti u općeobrazovnoj ili u glazbenoj školi. Učitelji primarnog obrazovanja prvi će uočiti izražene glazbene sposobnosti kod svojih učenika. Oni će te sposobnosti identificirati i nastojati ih unapređivati, a kako bi se ostvario njihov maksimalan razvoj učenike će se uputiti i na dodatno glazbeno obrazovanje u glazbenu školu. U radu je prikazano akcijsko istraživanje koje je provedeno s učenicima prvog i drugog razreda osnovne glazbene škole. Cilj je bio utvrditi koje su mogućnosti za unapređenje nastavne prakse poticanjem dječjeg glazbenog stvaralaštva u okviru nastave solfeggia. Rezultati pokazuju da je glazbeno darovitu djecu mlađe školske dobi moguće uključivati pored reproduktivnih još i u različite produktivne glazbene aktivnosti: u improviziranje te kreiranje manjih glazbenih djela na glasoviru. Iako se u stvaralačke aktivnosti ne uključuju uvijek sva djeca, većina ih iskazuje velik interes za takve aktivnosti. Djeca koja izraze želju za sudjelovanjem u glazbeno-stvaralačkim aktivnostima u stanju su vrlo kvalitetno realizirati svoje zadatke. Temeljem rezultata ovog istraživanja možemo reći da je sustavnim radom s darovitom djecom moguće ostvariti pomake u razvoju njihovih produktivnih glazbenih sposobnosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Milan Matijević (autor)

Avatar Url Vesna Svalina (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Svalina, Vesna; Matijević, Milan
Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja // Napredak (Zagreb), 152 (2011), 3-4; 425-445 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Svalina, V. & Matijević, M. (2011) Glazbeno daroviti učenici na primarnom stupnju školovanja. Napredak (Zagreb), 152 (3-4), 425-445.
@article{article, author = {Svalina, Vesna and Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2011}, pages = {425-445}, keywords = {primarno obrazovanje, u\v{c}itelji primarnog obrazovanja, darovitost, stvarala\v{s}tvo, nastava glazbene kulture, izvannastavne glazbene aktivnosti, nastava solfeggia}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {152}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Glazbeno daroviti u\v{c}enici na primarnom stupnju \v{s}kolovanja}, keyword = {primarno obrazovanje, u\v{c}itelji primarnog obrazovanja, darovitost, stvarala\v{s}tvo, nastava glazbene kulture, izvannastavne glazbene aktivnosti, nastava solfeggia} }
@article{article, author = {Svalina, Vesna and Matijevi\'{c}, Milan}, year = {2011}, pages = {425-445}, keywords = {primary education, primary education teachers, giftedness, creativity, music lessons, extra-curricular music activities, solfeggio lessons}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {152}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Musically Gifted Pupils on the Primary School Level}, keyword = {primary education, primary education teachers, giftedness, creativity, music lessons, extra-curricular music activities, solfeggio lessons} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Services
  • Linguistics & Language Behavior Abstracts
  • Education Research Complete with Full Text (EBSCO), ERA - Eduactional Research Abstracts
  • Hrčak - Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font