Pregled bibliografske jedinice broj: 520999
Zahtjev za upravljanje procesima povod nesporazumu
Zahtjev za upravljanje procesima povod nesporazumu // Elektrika : časopis za energetiku, elektriku, automatizaciju, telekomunikacije, zaštitu, Vol. 5. (2003), 24; 34-40 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 520999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zahtjev za upravljanje procesima povod nesporazumu
(An application for managing processes cause misunderstanding)
Autori
Drljača, Miroslav
Izvornik
Elektrika : časopis za energetiku, elektriku, automatizaciju, telekomunikacije, zaštitu (1332-0122) Vol. 5.
(2003), 24;
34-40
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
proces; upravljanje procesima; zahtjevi za upravljanje procesima
(process; process management; process management requirement)
Sažetak
Sažetak: Izgradnju, implementaciju i upravljanje poslovnim procesima često se pogrešno smatra potrebom samo onih organizacija koje namjeravaju izgraditi i potvrditi (certificirati) sustav kvalitete sukladno sa zahtjevima međunarodne norme ISO 9001:2000. Ova zabluda uzrokovala je zanemarivanje izgradnje i upravljanja poslovnim procesima te se oni u mnogim organizacijama ne odvijaju u potpuno kontroliranim uvjetima. Posljedica takve prakse često se manifestira u kvaliteti proizvoda ili usluge koji svojim karakteristikama nisu u stanju ispuniti stvarne i pretpostavljene potrebe kupaca/korisnika. Slijedeća logična posljedica jesu troškovi zbog (ne)kvalitete kratkoročno i gubici zbog (ne)kvalitete koji se manifestiraju gubitkom imidža organizacije i gubitkom tržišta, dugoročno. O potrebi izgradnje i implementacije poslovnih procesa intenzivno se počinje govoriti tek početkom primjene međunarodne norme ISO 9001:2000 unatoč činjenici da su modeli ISO 9001/2 (i simbolično 3):1994 također sadržavali zahtjev za dokazivanje upravljanja procesima. Nemar, ignoriranje zahtjeva za upravljanje procesima sukladno sa zahtjevima međunarodnih normi ISO 9001/2:1994, oportunizam auditora (prosuditelja) koji su ocjenjivali sustav kvalitete prema tim modelima i snažan porast interesa za "upravljanje procesima" početkom primjene modela ISO 9001:2000 povodom su nesporazuma i trivijalnog shvaćanja potrebe za izgradnjom poslovnih procesa i upravljanje procesnom strukturom kao značajnim strukturnim elementom sustava upravljanja organizacije. U ovom članku pokušavamo pojasniti uzrok nedovoljne pozornosti zahtjevu za upravljanje procesima do početka primjene međunarodne norme ISO 9001:2000 te sličnosti i razlike sadržaja zahtjeva za upravljanje procesima u normama ISO 9001/2/3 i ISO 9001:2000.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija