Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 520945

Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice


Lasic-Lazic, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Špiranec, Sonja
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice // Čitalište, IX (2010), 17; 6-10 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)


CROSBI ID: 520945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice
(Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants)

Autori
Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja

Izvornik
Čitalište (2217-5555) IX (2010), 17; 6-10

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo

Ključne riječi
obrazovanje knjižničara; kurikulum; bolonjski proces; ishodi učenja; kompetencije
(education of librarians; curriculum; bologna process; learning outcomes; competencies)

Sažetak
Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do danas nisu jednoznačno razriješene poput dileme između generalizacije i specijalizacije (usmjerenost na vrstu institucije ili sadržajno područje djelovanja), dileme između prakse i teorije, dileme u odabiru same terminologije i smještaja u šire područje (knjižničarstvo, informacijske znanosti, knjižničari ili informacijski stručnjaci) pa sve do pitanja je li uopće potrebno obrazovanje bibliotekara na akademskoj razini. U radu se stoga analiziraju strukturne i sadržajne odrednice studija bibliotekarstva u Hrvatskoj s naglaskom na programe studija informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta (posebno bibliotekarstva) u Zagrebu te prikazuje razvoj i koncept ishoda učenja i kompetencija u programima. Autori smatraju da ovakav pristup oblikovanju programa osigurava dvojaku prednost: s jedne strane pridonosi zapošljivosti studenata i uvećava njihovu konkurentnost na tržištu rada uz istovremeno jačanje statusa i ugleda struke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Lasic-Lazic, Jadranka; Banek Zorica, Mihaela; Špiranec, Sonja
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice // Čitalište, IX (2010), 17; 6-10 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
Lasic-Lazic, J., Banek Zorica, M. & Špiranec, S. (2010) Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice. Čitalište, IX (17), 6-10.
@article{article, author = {Lasic-Lazic, Jadranka and Banek Zorica, Mihaela and \v{S}piranec, Sonja}, year = {2010}, pages = {6-10}, keywords = {obrazovanje knji\v{z}ni\v{c}ara, kurikulum, bolonjski proces, ishodi u\v{c}enja, kompetencije}, journal = {\v{C}itali\v{s}te}, volume = {IX}, number = {17}, issn = {2217-5555}, title = {\v{S}kolovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadr\v{z}ajne odrednice}, keyword = {obrazovanje knji\v{z}ni\v{c}ara, kurikulum, bolonjski proces, ishodi u\v{c}enja, kompetencije} }
@article{article, author = {Lasic-Lazic, Jadranka and Banek Zorica, Mihaela and \v{S}piranec, Sonja}, year = {2010}, pages = {6-10}, keywords = {education of librarians, curriculum, bologna process, learning outcomes, competencies}, journal = {\v{C}itali\v{s}te}, volume = {IX}, number = {17}, issn = {2217-5555}, title = {Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants}, keyword = {education of librarians, curriculum, bologna process, learning outcomes, competencies} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font