Pregled bibliografske jedinice broj: 520945
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice // Čitalište, IX (2010), 17; 6-10 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 520945 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školovanje bibliotekara u Hrvatskoj: strukturne i sadržajne odrednice
(Education of librarians in Croatia: structural and conceptual determinants)
Autori
Lasic-Lazic, Jadranka ; Banek Zorica, Mihaela ; Špiranec, Sonja
Izvornik
Čitalište (2217-5555) IX
(2010), 17;
6-10
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
obrazovanje knjižničara; kurikulum; bolonjski proces; ishodi učenja; kompetencije
(education of librarians; curriculum; bologna process; learning outcomes; competencies)
Sažetak
Obrazovanje knjižničara glavni je čimbenik koji utječe na status i prepoznatljivost bibliotekarske struke, njen imidž, profesionalnu vjerodostojnost i ugled. No obrazovanje knjižničara oduvijek je bilo praćeno različitim motrištima koja su vodila potpuno suprotnim pristupima i potaklo dileme koje do danas nisu jednoznačno razriješene poput dileme između generalizacije i specijalizacije (usmjerenost na vrstu institucije ili sadržajno područje djelovanja), dileme između prakse i teorije, dileme u odabiru same terminologije i smještaja u šire područje (knjižničarstvo, informacijske znanosti, knjižničari ili informacijski stručnjaci) pa sve do pitanja je li uopće potrebno obrazovanje bibliotekara na akademskoj razini. U radu se stoga analiziraju strukturne i sadržajne odrednice studija bibliotekarstva u Hrvatskoj s naglaskom na programe studija informacijskih znanosti Filozofskoga fakulteta (posebno bibliotekarstva) u Zagrebu te prikazuje razvoj i koncept ishoda učenja i kompetencija u programima. Autori smatraju da ovakav pristup oblikovanju programa osigurava dvojaku prednost: s jedne strane pridonosi zapošljivosti studenata i uvećava njihovu konkurentnost na tržištu rada uz istovremeno jačanje statusa i ugleda struke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301799-1755 - Organizacija, upravljanje i razmjena znanja u elektroničkom obrazovnom okruženju (Lasić-Lazić, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb