Pregled bibliografske jedinice broj: 520738
Rad s darovitom djecom u predškolskim ustanovama
Rad s darovitom djecom u predškolskim ustanovama, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Učiteljski fakultet, Osijek
CROSBI ID: 520738 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rad s darovitom djecom u predškolskim ustanovama
(Working with gifted children in preschools)
Autori
Devald, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Osijek
Datum
01.06
Godina
2011
Stranica
26
Mentor
Takač, Svjetlana
Ključne riječi
darovita djeca; predškolska ustanova; stručni suradnici; roditelji; razvojno usmjereni programi
(gifted children; preschool; professional staff; parents; developmentally oriented programs)
Sažetak
Raznoliki su pristupi i definicije darovitosti. Izradom darovit označavamo one koji imaju visoko razvijene sposobnosti, a izrazom "talent" one koji postižu visoka postignuća u aktivnostima kojima se bave. U predškolskom razdoblju moguće je prepoznati, identificirati te na različite načine poticati djetetove visoke spoznajne potencijale. Zadaća je svake predškolske ustanove da pronađe pristupe koji će omogućiti da i ta djeca zadovolje svoje posebne potrebe. U zadovoljenju posebnih potreba potencijalno darovite djece sudjeluju: ravnatelj, pedagog, psiholog, defektolog, odgajatelj, medicinsko osoblje te roditelji. Razlikujemo nekoliko oblika ili stupnjava uključenosti okoline koji imaju različite utjecaje na razvoj darovitosti: opažanje znakova darovitosti, prepoznavanje znakova darovitosti, identifikacija, označavanje ili etiketiranje. Postoje dvije skupine metoda u procesu otkrivanja i identifikacije darovitih koji se primjenjuju u suvremenoj praksi: metode procjenjivanja i metode testiranja. U završnom radu provedeno je akcijsko istraživanje u DV "Zvončić" Našice. Ispitana su djeca identificirana kao potencijalno arovita, a svrha ispitivanja bila je saznati koje su aktivnosti ponuđene na radionici za potencijalno darovitu djecu, na koji ih način biraju te u kojoj su mjeri zainteresirani za sudjelovanje u radionici. Kroz istraživanje su praćene karakteristike razvojnih područja kod potencijalno darovite djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek