Pregled bibliografske jedinice broj: 520716
Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima
Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 40 (2001), 17; 253-270 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 520716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima
(Qualitative approaches in media research)
Autori
Leburić, Anči ; Nekić, Nediljka
Izvornik
Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije) (0352-6798) 40
(2001), 17;
253-270
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kvalitativno medijsko istraživanje; tržišno istraživanje; kvalitativne metode; interpretativna paradigma; društvena komunikacija; medij
(qualitative media research; market research; qualitative methods; interpretative paradigm; social communication; media)
Sažetak
Autorice tretiraju medije kao vrlo važnu komponentu suvremenog življenja, koju valja istraživati. Aktualiziraju neke drugačije i novije metodološke pristupe u medijskim istraživanjima, za koje inspiraciju pronalaze u općoj društvenoj situaciji početkom 21. stoljeća. To je doba visokih tehnologija i kontroverzno vrijeme velikih društvenih promjena. I dok se u dosadašnjim medijskim istraživanjima evaluiralo javno komuniciranje uglavnom uz pomoć kvantitativnih metoda, autorice afirmiraju kvalitativnu paradigmu kao jednu potpuno novu i neprimjenjivanu metodološku strategiju. Posebno analiziraju neke novije teorijsko-metodološke pristupe u medijskim istraživanjima, kao npr. etnometodološka istraživanja, simbolički interakcionizam, etnografiju komunikacije i kulturološke studije. Kritika ranijih istraživanja medija usmjerena je na njihov isključivi interes za studije o nastanku, razvoju, žanrovima i upotrebi medija. Brza ekspanzija medija motivirala je istraživače da se pozabave učincima i mogućnostima medija. Zato autorice prognoziraju da će buduće metodološke strategije u istraživanjima medija, svoje mjesto iznalaziti u primjeni kvalitativnih istraživanja. Baš taj tip istraživanja označava suvremene trendove u razvitku moderne metodologije s područja društvenih znanosti. Autorice zaključuju kako će valjanost medijskih istraživanja biti veća, ukoliko se istraživačke metode budu osuvremenjivale i na taj način prilagođavale aktualnim društvenim, pa tako i medijskim promjenama. Čovjek će i u budućnosti kao tvorac informacija i društveno biće, kreirati društvene procese među kojima je komuniciranje jedno od temeljnijih. No, sudbina kvalitativnih medijskih istraživanja ovisit će o tempu razvoja medija u demokratskim društvima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija