Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 520716

Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima


Leburić, Anči; Nekić, Nediljka
Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 40 (2001), 17; 253-270 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 520716 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima
(Qualitative approaches in media research)

Autori
Leburić, Anči ; Nekić, Nediljka

Izvornik
Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije) (0352-6798) 40 (2001), 17; 253-270

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kvalitativno medijsko istraživanje; tržišno istraživanje; kvalitativne metode; interpretativna paradigma; društvena komunikacija; medij
(qualitative media research; market research; qualitative methods; interpretative paradigm; social communication; media)

Sažetak
Autorice tretiraju medije kao vrlo važnu komponentu suvremenog življenja, koju valja istraživati. Aktualiziraju neke drugačije i novije metodološke pristupe u medijskim istraživanjima, za koje inspiraciju pronalaze u općoj društvenoj situaciji početkom 21. stoljeća. To je doba visokih tehnologija i kontroverzno vrijeme velikih društvenih promjena. I dok se u dosadašnjim medijskim istraživanjima evaluiralo javno komuniciranje uglavnom uz pomoć kvantitativnih metoda, autorice afirmiraju kvalitativnu paradigmu kao jednu potpuno novu i neprimjenjivanu metodološku strategiju. Posebno analiziraju neke novije teorijsko-metodološke pristupe u medijskim istraživanjima, kao npr. etnometodološka istraživanja, simbolički interakcionizam, etnografiju komunikacije i kulturološke studije. Kritika ranijih istraživanja medija usmjerena je na njihov isključivi interes za studije o nastanku, razvoju, žanrovima i upotrebi medija. Brza ekspanzija medija motivirala je istraživače da se pozabave učincima i mogućnostima medija. Zato autorice prognoziraju da će buduće metodološke strategije u istraživanjima medija, svoje mjesto iznalaziti u primjeni kvalitativnih istraživanja. Baš taj tip istraživanja označava suvremene trendove u razvitku moderne metodologije s područja društvenih znanosti. Autorice zaključuju kako će valjanost medijskih istraživanja biti veća, ukoliko se istraživačke metode budu osuvremenjivale i na taj način prilagođavale aktualnim društvenim, pa tako i medijskim promjenama. Čovjek će i u budućnosti kao tvorac informacija i društveno biće, kreirati društvene procese među kojima je komuniciranje jedno od temeljnijih. No, sudbina kvalitativnih medijskih istraživanja ovisit će o tempu razvoja medija u demokratskim društvima.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Anči Leburić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Leburić, Anči; Nekić, Nediljka
Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 40 (2001), 17; 253-270 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Leburić, A. & Nekić, N. (2001) Kvalitativni pristupi u medijskim istraživanjima. Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije), 40 (17), 253-270.
@article{article, author = {Leburi\'{c}, An\v{c}i and Neki\'{c}, Nediljka}, year = {2001}, pages = {253-270}, keywords = {kvalitativno medijsko istra\v{z}ivanje, tr\v{z}i\v{s}no istra\v{z}ivanje, kvalitativne metode, interpretativna paradigma, dru\v{s}tvena komunikacija, medij}, journal = {Radovi (Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije)}, volume = {40}, number = {17}, issn = {0352-6798}, title = {Kvalitativni pristupi u medijskim istra\v{z}ivanjima}, keyword = {kvalitativno medijsko istra\v{z}ivanje, tr\v{z}i\v{s}no istra\v{z}ivanje, kvalitativne metode, interpretativna paradigma, dru\v{s}tvena komunikacija, medij} }
@article{article, author = {Leburi\'{c}, An\v{c}i and Neki\'{c}, Nediljka}, year = {2001}, pages = {253-270}, keywords = {qualitative media research, market research, qualitative methods, interpretative paradigm, social communication, media}, journal = {Radovi (Sveu\v{c}ili\v{s}te u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio filozofije, psihologije, sociologije i pedagogije)}, volume = {40}, number = {17}, issn = {0352-6798}, title = {Qualitative approaches in media research}, keyword = {qualitative media research, market research, qualitative methods, interpretative paradigm, social communication, media} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font