Pregled bibliografske jedinice broj: 520231
Procesna organizacija i uspješnost visokih učilišta
Procesna organizacija i uspješnost visokih učilišta, 2011., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Split
CROSBI ID: 520231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Procesna organizacija i uspješnost visokih učilišta
(Process Organisation and Performance of Higher Education Institutions)
Autori
Ćukušić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Split
Datum
20.06
Godina
2011
Stranica
300
Mentor
Garača, Željko
Ključne riječi
Procesna organizacija; visoka učilišta
(Process organization; Higher Education Institution)
Sažetak
Svrha provedenog istraživanja je istražiti najvažnije fenomene ključnih procesa organizacije visokih učilišta, unutarnje i vanjske odrednice koje učilište determinira u kontekstu uspješnosti ; istražiti obrazovni proces i mogućnosti primjene informatičke tehnologije te provjeriti na koji su način ishodi obrazovnih procesa u sprezi s uspješnošću visokih učilišta. U tu svrhu u prvoj fazi istraživanja faktorskom analizom su izdvojene ključne odrednice i pokazatelji uspješnosti visokih učilišta prema percepciji ispitanika, nastavnika i suradnika u nastavi četiri najveća sveučilišta u Hrvatskoj. Ključnim pokazateljima uspješnosti se može smatrati 35 pokazatelja od kojih su svi iznimno visoko ocijenjeni. Navedene pokazatelje uspješnosti je moguće grupirati u 6 kategorija i to: Financijski pokazatelji, Pokazatelji strategije, Pokazatelji vezani uz napredak kroz studij, Pokazatelji vezani uz uspješnost studenata, Pokazatelji vezani uz znanstveni rad i Pokazatelji vezani uz mobilnost nastavnika. Usporedbom izlučenih odrednica uspješnosti obrazovne djelatnosti s karakteristikama procesne organizacije uočeno je da konfiguracija latentne varijable "Procesna organizacija obrazovnih procesa“ (α=0, 843) vrlo dobro reflektira karakteristike procesne organizacije (u 8 od 10 odrednica u prvom faktoru se očituju karakteristike procesne organizacije). S obzirom na povezanost varijabli koje karakteriziraju informatičku podršku dijelu obrazovnog procesa (samoprocjena znanja kroz sustav za e-učenje) s uspjehom na kolokvijima i ispitima te analizom varijanci prolaznosti u odnosu na kolegije istog semestra i istog kolegija kroz tri godine, može se tvrditi da informatička podrška obrazovnim procesima pozitivno utječe na uspješnost iskazanu relevantnom skupinom pokazatelja. Posljednji dio istraživanja naslanja se na rezultate prethodna dva dijela izradom simulacijskog modela koji omogućava optimizaciju ključnih pokazatelja uspješnosti obrazovnih procesa. Simulacijskim eksperimentom istražuje se efekt povećanja prolaznosti kolegija koji bi predstavljao rezultat informatičke podrške. Kako se ne može očekivati implementacija testova za samoprocjenu znanja na svim kolegijima, simulacijski eksperiment istražuje efekt povećanja prolaznosti na polovici predmeta i to za najveću skupinu studenata. Prema simuliranim podacima postotak studenata koji završavaju studij je bitno bolji od realnih podataka i ekvivalentno - bitno je manji broj onih koji od studija odustaju. Za cjelokupni sustav relativno malo povećanje prolaznosti (3%) na polovici predmeta za 60% populacije ima snažan efekt. Empirijski provjereni niz odrednica i pokazatelja visoka učilišta mogu procijeniti prema vlastitom kontekstu i koristiti za osmišljavanje i izradu modela praćenja vlastite uspješnosti. Obzirom na obilje literature iz područja mjerenja performansi i razvoja procesne orijentacije izazov je definirati kriterije za uspostavu sustava koji bi trebao mjeriti performanse visokog učilišta u ovisnosti o performansama njegovih procesa. Očekuje se da će rad pridonijeti raspravama o mjerenju performansi visokih učilišta i njihovoj procesnoj orijentaciji te da će se pokazati korisnim kako znanstvenicima tako i upravama visokoškolskih ustanova, ali i svim onim osobama koje su izravni dionici procesa u visokom obrazovanju, studentima i nastavnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
177-0361994-1998 - Upotrebljivost i prilagodljivost sučelja inteligentnih autorskih ljuski (Granić, Andrina, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Split