Pregled bibliografske jedinice broj: 520175
Problemi djece s epilepsijom u osnovnoj školi.
Problemi djece s epilepsijom u osnovnoj školi., 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 520175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problemi djece s epilepsijom u osnovnoj školi.
(Problems of children with epilepsy in elementary school)
Autori
Horvat, Andrijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
21.06
Godina
2011
Stranica
47
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
epilepsija; djeca; osnovna škola
(epilepsy; children; elementary school)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti iz predmeta Prirodoslovlje 2. Epilepsija je jedna od najučestalijih bolesti ili poremećaja u neurologiji, koja zbog svojih karakteristika predstavlja ozbiljan medicinski i socijalni problem. Djeca s epilepsijom u većini slučajeva mogu normalno pohađati vrtić i školu i svladavati uobičajene nastavne programe. Potrebno je upoznati nastavnike da dijete boluje od epilepsije kako bi u slučaju potrebe mogli pravilno postupiti. U svome istraživanju ispitala sam jednog učenika S. Dž. koji pohađa 5. razred Osnovne škole Nikole Andrića u Vukovaru koji boluje od epilepsije – studij slučaja (case study). Za prikupljanje podataka koristila sam intervju kojim sam ispitala učenika (uz dopuštenje roditelja), njegove roditelje, razrednicu i pedagoginju te sam ukratko provela razgovor i s djetetovom asistenticom te pojedinim nastavnicima. Obradu dobivenih rezultata provela sam usporedbom s literaturnim podatcima za slične slučajeve te osobnim komentarima. Pretpostavila sam da će S. uz epilepsiju imati još i smetnje u učenju, pošto ih ima dobar dio djece s epilepsijom. Također, pretpostavila sam da su ga djeca u razredu dobro prihvatila jer im je učiteljica zasigurno osvijestila problem koji ima. Što se tiče nekih ograničenja, smatrala sam da ih ima dosta, pogotovo što se tiče tjelesno-zdravstvene kulture. Pretpostavila sam da je liječnik propisao koje su mu aktivnosti i vježbe strogo zabranjene. Iz dobivenih rezultata zaključila sam da sam dobro pretpostavila o problemima koje S. ima. Ispostavilo se da zbilja uz epilepsiju ima i još neke smetnje, i to ADHD, zbog kojega je i dobio asistenta u nastavi. Što se tiče njegove prihvaćenosti od ostatka razreda, to je jako teško za zaključiti budući su odnosi unutar tog razreda općenito nepovoljni, a ostala djeca (iz susjedstva) su ga dobro prihvatila. Zaključila sam općenito, kada bismo gledali je li S. prihvaćen ili odbačen od strane svoje okoline, više bismo mogli reći da je prihvaćen. Ono u čemu sam pogriješila i što me je iznenadilo jest činjenica da S. nema nekih posebnih ograničenja kad je tjelesno-zdravstvena kultura u pitanju. On radi isto što i ostala djeca, osim koluta i stoja na rukama. Sve ostalo radi i ostvaruje prosječne rezultate.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek