Pregled bibliografske jedinice broj: 519898
Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima
Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 519898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima
(Teacher creativity in elementary school)
Autori
Somolanji, Ida
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
15.11
Godina
2007
Stranica
55
Mentor
Bognar, Ladislav
Ključne riječi
Kategorije kreativnosti; kreativna osoba; činitelji kreativnosti; motivacija; kreativnost u školi; zajednica učenja
(creativity categories; creative person; creativity factors; motivation; creativity at school; teaching community)
Sažetak
Zanimanje za kreativnost o kojoj se govori danas javlja se tek polovicom dvadesetog stoljeća. Od tog razdoblja pa do danas istraživanja su pružila mnoge nove spoznaje. Kreativnost se može podijeliti na četiri osnovne kategorije: kreativna osoba, kreativni proces, kreativni produkt i kreativna okolina. Kod kreativne osobe uočava se prvilan slijed osobina poput samopouzdanja, originalnosti, nekonformizma, visoke osjećajnosti i sl. Na kreativnost utječu razni činitelji koji se mogu podijeliti na interne i eksterne, a uključuju okolinu u kojoj pojedinac odrasta i živi, ličnost pojedinca, razne bolesti i oštećenja mozga, motivaciju i sl. Mjerenje kreativnosti nije u potpunosti moguće kao objektivno i precizno. Kreativnost neke osobe ovisi o svim uvjetima u kojima se nalazi za vrijeme ispitivanja. Najčešće se koriste razne kombinacije već postojećih testova od kojih je napoznatiji TTCT ili Torranceov test kreativnog mišljenja. Kreativnost u školi i nastavi najčešće se spominje u kontekstu unapređenja uvjeta odgoja i obrazovanja kroz pristup usmjeren učenicima i njihovim interesima i potrebama. Kreativnost u školi prvenstveno će razvijati učitelj, a tek onda će to isto moći utjecati na učenika. Da bi učitelj uopće bio svjestan mogućnosti koje ima pri razvijanja svoje i učenikove kreativnosti, mora se sam razvijati i raditi na sebi kroz daljnje obrazovanje i usavršavanje. Jedan od načina za razvoj svih sudionika odgoja i obrazovanja je i zajednica učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek