Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 519898

Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima


Somolanji, Ida
Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek


CROSBI ID: 519898 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima
(Teacher creativity in elementary school)

Autori
Somolanji, Ida

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet u Osijeku

Mjesto
Osijek

Datum
15.11

Godina
2007

Stranica
55

Mentor
Bognar, Ladislav

Ključne riječi
Kategorije kreativnosti; kreativna osoba; činitelji kreativnosti; motivacija; kreativnost u školi; zajednica učenja
(creativity categories; creative person; creativity factors; motivation; creativity at school; teaching community)

Sažetak
Zanimanje za kreativnost o kojoj se govori danas javlja se tek polovicom dvadesetog stoljeća. Od tog razdoblja pa do danas istraživanja su pružila mnoge nove spoznaje. Kreativnost se može podijeliti na četiri osnovne kategorije: kreativna osoba, kreativni proces, kreativni produkt i kreativna okolina. Kod kreativne osobe uočava se prvilan slijed osobina poput samopouzdanja, originalnosti, nekonformizma, visoke osjećajnosti i sl. Na kreativnost utječu razni činitelji koji se mogu podijeliti na interne i eksterne, a uključuju okolinu u kojoj pojedinac odrasta i živi, ličnost pojedinca, razne bolesti i oštećenja mozga, motivaciju i sl. Mjerenje kreativnosti nije u potpunosti moguće kao objektivno i precizno. Kreativnost neke osobe ovisi o svim uvjetima u kojima se nalazi za vrijeme ispitivanja. Najčešće se koriste razne kombinacije već postojećih testova od kojih je napoznatiji TTCT ili Torranceov test kreativnog mišljenja. Kreativnost u školi i nastavi najčešće se spominje u kontekstu unapređenja uvjeta odgoja i obrazovanja kroz pristup usmjeren učenicima i njihovim interesima i potrebama. Kreativnost u školi prvenstveno će razvijati učitelj, a tek onda će to isto moći utjecati na učenika. Da bi učitelj uopće bio svjestan mogućnosti koje ima pri razvijanja svoje i učenikove kreativnosti, mora se sam razvijati i raditi na sebi kroz daljnje obrazovanje i usavršavanje. Jedan od načina za razvoj svih sudionika odgoja i obrazovanja je i zajednica učenja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
245-1221170-1063 - Razvoj stvaralaštva u cjeloživotnoj edukaciji učitelja (Bognar, Branko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Ida Somolanji Tokić (autor)

Avatar Url Ladislav Bognar (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Somolanji, Ida
Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek
Somolanji, I. (2007) 'Kreativnost učitelja u osnovnoškolskim uvjetima', diplomski rad, Filozofski fakultet u Osijeku, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {Somolanji, Ida}, year = {2007}, pages = {55}, keywords = {Kategorije kreativnosti, kreativna osoba, \v{c}initelji kreativnosti, motivacija, kreativnost u \v{s}koli, zajednica u\v{c}enja}, title = {Kreativnost u\v{c}itelja u osnovno\v{s}kolskim uvjetima}, keyword = {Kategorije kreativnosti, kreativna osoba, \v{c}initelji kreativnosti, motivacija, kreativnost u \v{s}koli, zajednica u\v{c}enja}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Somolanji, Ida}, year = {2007}, pages = {55}, keywords = {creativity categories, creative person, creativity factors, motivation, creativity at school, teaching community}, title = {Teacher creativity in elementary school}, keyword = {creativity categories, creative person, creativity factors, motivation, creativity at school, teaching community}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font