Pregled bibliografske jedinice broj: 519499
Načela zdrave prehrane učenika mlađe školske dobi.
Načela zdrave prehrane učenika mlađe školske dobi., 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 519499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Načela zdrave prehrane učenika mlađe školske dobi.
(Principles of healthy nutrition of pupils in early school age.)
Autori
Mandić, Zdravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
21.06
Godina
2011
Stranica
79
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
Zdrava prehrana; djeca mlađe školske dobi; razredna nastava
(healthy nutrition; early school age children; primary school education)
Sažetak
Uravnotežena, raznovrsna, redovita i umjerena prehrana važna je za sva razdoblja čovjekovog života da bi mogao uspješno i učinkovito obavljati svoje svakodnevne aktivnosti, bio zdrav i otporan na mnoge uzročnike raznovrsnih poznatih i nepoznatih uzročnika oboljenja. Školska dob obuhvaća razdoblje intenzivnog rasta i razvoja djece te im je stoga osobito važna dostatna i pravilna prehrana. Cilj istraživanja bio je uočiti načela po kojima se hrane učenici mlađe školske dobi. Istraživanje je provedeno anonimnom anketom (od 21 pitanja) u Osnovnoj školi Matije Petra Katančića u Valpovu na uzorku 74 učenika oba spola u dobi od 9, 10 i 11 godina. Pitanja su se najviše odnosila na prehrambene navike i svijest o sebi i svojoj prehrani. Između 78-86% ispitanih učenika doručkuje svaki dan, dok je onih koji doručkuju ponekad između 10-22%. Rezultati istraživanja pokazali su da većina djece uzima tri glavna obroka dnevno, dok polovica njih uzima i međuobroke. Učenici za užinu najčešće jedu sendviče. Većina učenika jede hranu pripremljenu na različite načine. Oko 70% učenika četvrtih razreda bavi se nekim sportom u školi ili izvan nje. Većina djece misli da se zdravo hrani i da su upoznati s načelima zdrave prehrane. Škola, kroz koju obavezno prolaze sva djeca, više nego ijedna druga ustanova može utjecati na prehranu djece, a time i na prehranu cjelokupnog stanovništva. Kroz odgojnu funkciju koju i posjeduje, trebala bi naučiti, ali i pokazati djeci kako se stječu pravilne prehrambene navike, a to može samo ako im bude primjer.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek