Pregled bibliografske jedinice broj: 519497
Znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije.
Znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije., 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 519497 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije.
(Knowledge of early school age children about meadow plants in Slavonia.)
Autori
Knežević, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
21.06
Godina
2011
Stranica
54
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
Livadne biljke; priroda i društvo; razredna nastava
(Meadow plants; science and society; primary school teaching)
Sažetak
Cilj je diplomskog rada ispitati poznavanje livadnih biljaka Slavonije kod djece mlađe školske dobi te vidjeti postoje li razlike u znanju o livadnim biljkama Slavonije kod učenika od prvog do petog razreda osnovne škole. Istraživački i metodički dio ovog diplomskog rada provela sam u Osnovnoj školi Ante Starčevića Viljevo. Istraživanje sam provela metodom anketiranja učenika od prvog do petog razreda: 69 učenika, 33 djevojčice i 36 dječaka. Učenici mlađe školske dobi imaju dovoljno znanja o livadnim biljkama Slavonije, 27 učenika od njih 69 imalo je manje od 6 bodova u anketi. 42 učenika imalo je više od 50% riješenu anketu pa mogu reći da je znanje djece mlađe školske dobi o livadnim biljkama Slavonije dovoljno. Također postoje razlike među učenicima od prvog do petog razreda u znanju o livadnim biljkama Slavonije. Razred koji najbolje poznaje livadne biljke Slavonije je treći razred sa 103 boda, zatim peti sa 102 boda, četvrti sa 95 bodova, drugi sa 65 bodova i prvi sa 53 boda. U razgovoru s učiteljicama o znanju njihovih učenika o livadnim biljkama, saznala sam da je jedan od razloga zašto je treći razred najbolje riješio ovu anketu taj što ti učenici jako vole prirodu i puno borave u njoj. Za razliku od učenika četvrtog i petog razreda koji vole knjige, tehnologiju i ne borave u prirodi. Budući da se nastavna tema Životna zajednica travnjaka obrađuje u četvrtom razredu iz predmeta Priroda i društvo, anketa o livadnim biljkama Slavonije provedena je prije obrade te teme i nakon kako bi usporedili i vidjeli jesu li učenici naučili o livadnim biljkama Slavonije. Nakon ponovnog rješavanja ankete, dječaci su znatnije popravili svoje znanje o livadnim biljkama, dok su djevojčice podjednako riješile i prvi i drugi put. Ovi rezultati nam pokazuju da su dječaci naučili nešto novo o livadnim biljkama Slavonije. Održala sam dva sata u četvrtom razredu. Jedan sat je bio izvanučionička nastava na travnjaku u blizini škole, a drugi sat je bio obrade nove nastavne teme Životna zajednica travnjaka.Ovaj diplomski rad može koristiti učiteljima u praksi i djeci mlađe školske dobi za njihovo što kvalitetnije obrazovanje, za razumijevanje prirodnih ljepota i za buđenje ljubavi prema prirodi oko nas. Svrha je poticati poželjno ponašanje prema živom svijetu: njega i zaštita biljaka i životinja u prirodi koja nas okružuje. Diplomski rad sadrži podatke o travnjacima, njihovoj ulozi i važnosti, rasprostranjenosti, te o biljkama koje učenici moraju znati prepoznati i imenovati na travnjaku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
Napomena
Diplomski rad sadrži 26 slika, 3 tablice i 10 priloga, a izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti iz kolegija Prirodoslovlje 2.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek