Pregled bibliografske jedinice broj: 519496
Djeca mlađe školske dobi i snalaženje u prostoru.
Djeca mlađe školske dobi i snalaženje u prostoru., 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 519496 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca mlađe školske dobi i snalaženje u prostoru.
(Early school age children and orientation in space.)
Autori
Capan, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
16.06
Godina
2011
Stranica
85
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
razredna nastava; priroda i društvo; orijentacija u prostoru
(: primary school education; science and society; orientation in space)
Sažetak
Cilj diplomskog rada je ispitati u kojoj se mjeri djeca mlađe školske dobi „snalaze u prostoru“ nakon obrade određene nastavne jedinice zadane nastavnom temom iz Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda za predmet Priroda i društvo. Diplomski rad sadrži definicije i objašnjenja autora koji su se bavili problematikom poimanja prostora te popis nastavnih tema, propisanih Hrvatskim nacionalnim obrazovnim standardom za pojedini razred koje se tiču snalaženja u prostoru. Ovaj diplomski rad može koristiti studentima, učiteljima i svima onima koji su zainteresirani za problematiku shvaćanja i poimanja prostora kod djece mlađe školske dobi. Svrha je uočiti da se taj složen i dugotrajan proces razvija kod učenika postupno te da nastavne teme, propisane Hrvatskim nacionalnim obrazovnim standardom, kontinuirano razvijaju taj proces. Kao metodu istraživanja odabrala sam test i to test znanja kojim ću spoznati koliko se učenici, mog konkretnog uzorka, „snalaze u prostoru“ obzirom na njihovo znanje stečeno tijekom čitave školske godine. Test znanja sam izradila samostalno i to na osnovi ključnih pojmova i obrazovnih postignuća koja je Hrvatski nacionalni obrazovni standard propisao za pojedini razred za djecu mlađe školske dobi. Treba razlikovati znanje o snalaženju u prostoru što sam ovim istraživanjem prikazala, od snalaženja djece u stvarnim situacijama – koje nije bilo obuhvaćeno ovim istraživanjem. Gledajući u cjelosti rezultate testova znanja, znanje djece mlađe školske dobi o snalaženju u prostoru je izvrsno ili vrlo dobro, dok je mali dio ispitanika imao slabije rezultate. Time sam uvidjela da je sposobnost snalaženja u prostoru doista dugotrajan proces kojemu je potrebno sustavno razvijanje te stalno obnavljanje i ponavljanje znanja kako bi na samom kraju prvog obrazovnog razdoblja rezultati bili uspješni, a djeca mlađe školske dobi osposobljena za samostalno snalaženje u prostoru.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Diplomski rad sadrži 11 slika, 9 tablica i 12 dodatka, izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti iz kolegija Prirodoslovlje 2.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek