Pregled bibliografske jedinice broj: 519211
Kultura kvalitete i organizacije
Kultura kvalitete i organizacije // Zbornik sažetaka radova 6. Hrvatske konferencije o kvaliteti Kvaliteta i organizacijska kultura / Ivančić, Bojić, Biserka (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2005. str. 20-20 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 519211 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kultura kvalitete i organizacije
(Culture of Quality and Company)
Autori
Drljača, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik sažetaka radova 6. Hrvatske konferencije o kvaliteti Kvaliteta i organizacijska kultura
/ Ivančić, Bojić, Biserka - Zagreb : Hrvatsko društvo za kvalitetu (HDK), 2005, 20-20
Skup
6. Hrvatske konferencije o kvaliteti Kvaliteta i organizacijska kultura
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.05.2005. - 20.05.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kultura kvalitete; kultura organizacije
(culture of quality; culture of company)
Sažetak
Sažetak: Uvođenje sustava kvalitete u organizaciju nužno prate kulturološke promjene. Opredijeljenost za kvalitetu znači spremnost za promjenu načina djelovanja organizacije. Kultura organizacije samo je jedna od razina kulture. Određena je bitnim karakteristikama, strukturom, tipologijom, snagom i manifestacijom kroz unutarnji i vanjski aspekt. Ozbiljniji uvid u literaturu pokazuje da je kultura organizacije predmetom interesa brojnih autora. Slijedom toga, brojna su i pojmovna određenja kulture organizacije. Kultura kvalitete kao uži pojam značajan je čimbenik kulture organizacije i znači integraciju principa TQM-a (Total Quality Management – Upravljanje ukupnom kvalitetom) u kulturu organizacije. Izgradnja kulture organizacije dugotrajan je, složen i nikad završen proces. Njegovo uspješno vođenje znači komparativnu prednost za organizaciju: manji izdaci veće uštede, motiviraniji i produktivniji radnici, povećan ugled organizacije u okruženju. U ishodištu sveukupnih napora u izgradnji i poboljšanju kulture organizacije je poslovna uspješnost. U tom kontekstu kultura kvalitete kao dio kulture organizacije predstavlja instrument upravljanja poslovnim rezultatom. Summary: Introduction of quality system into a company is necessarialy followed by cultural changes. Deciding for quality means readiness for change of working style of a company. Culture of Company is just one cultural level that is determined by important characteristics, structure, typology, strength and manifested through internal and external aspects. After serious styding we can conclude that Culture of Company is the subject of interest of many authors. Therefore we have numerous notions of Culture of Company. As a narrower notion, Culture of Quality is a significant factor of Culture of Company. Development of Culture of Company is a permanent, complex and neverending process. The successful management of this process implies comparative advantages for the company: less expenditures, more savings, more motivated and productive workers, as well as higher company reputation. The aim of all efforts in development and improvement of Culture of Company is business success. In this context the Culture of Quality, as part of Culture of Company, represents the instrument of business result management.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je objavljen pod naslovom "Kultura organizacije i kultura kvalitete" i u časopisu Elektrika, Broj 13, Stilloeks, Zagreb, 2006. ISSN 1332-0122