Pregled bibliografske jedinice broj: 519039
Upravljanje priljevnim tokovima na zagrebačkoj obilaznici
Upravljanje priljevnim tokovima na zagrebačkoj obilaznici, 2011., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 519039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje priljevnim tokovima na zagrebačkoj obilaznici
(The use of Ramp Metering on Zagreb bypass)
Autori
Gregurić, Martin
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
08.07
Godina
2011
Stranica
89
Mentor
Mandžuka, Sadko
Ključne riječi
inteligentni transportni sustavi; autocesta; upravljanje priljevnim tokovima; neurofuzzy; zagrebačka obilaznica
(Intelligent Transportation System; Freeway; Ramp Metering; Neuro-Fuzzy; Zagreb Bypass)
Sažetak
Upravljanje širim prostorom prometnog sustava autoceste u užem urbanom području sastoji se od dvije sastavnice. Prva sastavnica je upravljanje tokom same autoceste, a druga je upravljanje tokovima arterijskih regionalnih i lokalnih cesta direktno ili indirektno vezanih za autocestu. Za te potrebe razvijena je posebna tehnika poznata pod nazivom na engleskom jeziku Ramp metering, koja se odnosi na upravljanje interakcijom priljevnih tokova arterijskih cesta s glavnim tokom autoceste. Za hrvatski naziv ove tehnike koristi se naziv: upravljanje priljevnim tokovima. Općenito se može zaključiti kako upravljanje priljevnim tokovima predstavlja korištenje odgovarajućih algoritama u određivanju signalnog plana upravljačkog sustava (mjerenja značajki prometnih tokova, obrada signala i upravljanje, posebni prometni semafori) koji upravljaju stupnjem propuštanja priljevnih tokova u glavni prometni tok. Osnovni cilj upravljanja priljevnim tokovima je zadržavanje optimalne operativne protočnosti autoceste, kontroliranjem prometne potražnje koja se generira na prilazima autoceste. Održavanje optimalne operacijske propusnosti trase autoceste sprječava nastajanje zagušenja i time stvara uštede u vremenu putovanja trasom. U diplomskom radu potrebno je razviti algoritam za zagrebačku obilaznicu te simulacijom na računalu provjeriti njegove značajke. Ključni dijelovi diplomskog rada su: UVOD, INTELIGENTNI TRANSPORTNI SUSTAVI I FUNKCIONALNA PODRUČJA, TEMELJNE ZNAČAJKE SUSTAVA UPRAVLJANJA PRILJEVNIM TOKOVIMA, PRIMJENA ADAPTIVNOG NEURO- FUZZY UPRAVLJANJA, MODELIRANJE I SIMULACIJA PROMETA NA ZAGREBAČKOJ OBILAZNICI, OPIS REZULTATA, ZAKLJUČAK
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
135-1352598-2581 - Metodologija razvoja integriranih adaptivnih transportno-logističkih sustava (Mandžuka, Sadko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
Profili:
Sadko Mandžuka
(mentor)