Pregled bibliografske jedinice broj: 518951
Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće
Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće // Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru / Mogorović Crljenko, Marija (ur.).
Poreč: Zavičajni muzej Poreštine, 2011. str. 255-268 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 518951 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca u istarskim reklamama na prijelazu 19. u 20. stoljeće
(Children in Istrian advertisements at the turn of the twentieth century)
Autori
Bertoša, Mislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru
/ Mogorović Crljenko, Marija - Poreč : Zavičajni muzej Poreštine, 2011, 255-268
ISBN
978-953-55355-4-6
Skup
Filii, filiae...: položaj i uloga djece na jadranskom prostoru
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 21.05.2009. - 23.05.2009
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
reklame (19. stoljeće); djeca (19. stoljeće); Istra (19. stoljeće); semiotika; sociosemiotika; oglašivanje
(advertisements (19th century); children (19th century); Istria (19th century); semiotics; sociosemiotics; marketing)
Sažetak
U ovom se radu iz sociosemiotičke perspektive analiziraju reklame koje su bile objavljivane u novinama, katalozima i časopisima koji su na talijanskom, njemačkom i hrvatskom jeziku izlazili na području Istarskog poluotoka, prvenstveno u gradu Puli, od sredine osamdesetih godina 19. stoljeća do 1918. godine (Naša sloga, Omnibus, Il giornaletto di Pola, L'Istria, Il popolo istriano, Polaer Tagblatt) i u kojima su se pojavljivala djeca. Sociosemiotička perspektiva podjednako uključuje verbalni i vizualni aspekt oglasa te njihovo međusobno djelovanje u konstrukciji njihova cjelokupnog značenja. Analiza je verbalnih obilježja usmjerena prema jezičnoj i značenjskoj komponenti ovih oglasa i promatraju se iskazni aspekti (na koje se načine u oglasima govori o djeci) i inscenacija odnosa između pošiljatelja i primatelja poruka (na koje su načine djeca kao subjekti ili objekti konstruirani u oglasima), te pokušava izdvojiti kontekste i društvene pozicije u kojima su djeca bila prikazivana. Analizom slika ispituju se uloge koje su slike djece – u slučajevima u kojima su se pojavljivale – vršile u oglasima, kao i odnosi koje su vizualni elementi ostvarivali s verbalnima. Cilj je rada pokazati da su djeca – iako možda rjeđe spominjana od nekih drugih društvenih kategorija (žene, muškarci, starije osobe) – od samih početaka novinskog oglašivanja bila uključena u njegov mehanizam, ili kao objekti o kojima roditelji moraju brinuti, ili kao ravnopravni subjekti kojima su se reklame izravno obraćale i prezentirale im proizvode koji su im bili namijenjeni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-0000000-0743 - Konstrukcija i struktura jezičnog identiteta (Erdeljac, Vlasta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb