Pregled bibliografske jedinice broj: 518288
Posredujuća uloga emocionalne regulacije u odnosu roditeljskog ponašanja i prilagodbe mlađih adolescenata
Posredujuća uloga emocionalne regulacije u odnosu roditeljskog ponašanja i prilagodbe mlađih adolescenata // Društvena istraživanja, 21 (2012), 2; 383-403 doi:0.5559/di.21.2.05 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 518288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Posredujuća uloga emocionalne regulacije u odnosu roditeljskog ponašanja i prilagodbe mlađih adolescenata
(Mediating role of emotional regulation between parental behavior and adjustment of early adolescents)
Autori
Macuka, Ivana ; Smojver-Ažić, Sanja ; Burić, Irena
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 21
(2012), 2;
383-403
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalna regulacija; internalizirani i eksternalizirani problemi; roditeljsko ponašanje; rana adolescencija
(emotional regulation; internalizing and externalizing problems; parental behavior; early adolescence)
Sažetak
Cilj ovog rada je bio ispitati vezu između roditeljskog ponašanja oba roditelja te emocionalne regulacije i internaliziranih i eksternaliziranih problema mlađih adolescenata. Poseban naglasak u istraživanju je bio na ispitivanju posredujuće uloge emocionalne regulacije u odnosu roditeljskog ponašanja i prilagodbe mlađih adolescenata. Istraživanje je provedeno na uzorku od 261 učenika (139 učenica i 122 učenika) sedmih i osmih razreda osnovne škole, prosječne dobi 13 godina. Provedene su dvije analize traga u kojima su zasebno razmatrani izravni i posredni učinci (posredstvom emocionalne regulacije) majčina i očevog roditeljskog ponašanja na zastupljenost internaliziranih i eksternaliziranih problema. Dobiveni rezultati ukazuju da emocionalna regulacija u potpunosti objašnjava povezanost između internaliziranih problema i dječje percepcije majčina prihvaćanja, očeva odbacivanja i očeve kontrole, a djelomično i povezanost između internaliziranih problema i očeva prihvaćanja. Dječja percepcija majčine kontrole i očeva prihvaćanja imali su izravne učinke na internalizirane probleme, a eksternalizirani problemi bili su izravno povezani s percepcijom majčine kontrole te očeva i majčina prihvaćanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Sveučilište u Zadru
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus