Pregled bibliografske jedinice broj: 517212
Imidž Hrvatske kao turističke destinacije na njemačkom tržištu
Imidž Hrvatske kao turističke destinacije na njemačkom tržištu, 2011., magistarski rad, Ekonomski fakultet - Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 517212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Imidž Hrvatske kao turističke destinacije na njemačkom tržištu
(Image of Croatia as tourist destination on German market)
Autori
Protrka, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet - Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
30.05
Godina
2011
Stranica
124
Mentor
Ozretić Došen, Đurđana
Ključne riječi
Imidž turističke destinacije; imidž zemlje kao turističke destinacije; stavovi njemačkih turista
(tourist destination image; country image as tourist destination; German tourist's attitudes)
Sažetak
Imidž turističke destinacije predmet je brojnih istraživanja posljednjih četrdeset godina. Važnost imidža turističke destinacije očituje se u utjecaju imidža na izbor određene turističke destinacije. Povoljniji i pozitivniji imidž dovest će do veće potražnje za destinacijom, a time i do rasta profita. Imidž zemlje kao turističke destinacije vrlo je kompleksan, a na njega utječu brojni raznovrsni čimbenici. Veliki je izazov pravilno upravljati imidžom, a iznimno je bitno upravljati imidžom planirano i dugoročno. Brojna istraživanja dokazala su da je imidž turističke destinacije odlučujući čimbenik kod izbora određene destinacije. Stoga saznanja o razvoju imidža turističke destinacije, o čimbenicima koji utječu na njega, učinkovita promocija i upravljanje imidžom stvaraju konkurentnu prednost. U radu je prihvaćena definicija Echtnera i Ritchiea, prema kojima je imidž turističke destinacije spoj percepcija značajki turističke destinacije i cjelokupnog dojma individualne destinacije. Imidž se sastoji od funkcionalnih karakteristika, koje se odnose na opipljive aspekte destinacije i psiholoških karakteristika, koje se odnose na više neopipljive komponente. Također imidž turističke destinacije može sadržavati raspon karakteristika od uobičajenih do jedinstvenih značajki. Istraživanjem je procijenjen imidž Hrvatske među njemačkim ispitanicima te su dobivena saznanja o mišljenjima njemačkih turista o važnosti 20 najvažnijih karakteristika turističkih destinacija i ocjenama Hrvatske kao turističke destinacije za iste karakteristike. Sve karakteristike su uključene u matricu ocjena važnosti individualnih dimenzija imidža Hrvatske i ocjena dimenzija imidža Hrvatske kao turističke destinacije. Testirane su tri hipoteze. Rezultati pokazuju da je imidž Hrvatske kao turističke destinacije među njemačkom populacijom homogen ; da informiraniji ispitanici nemaju pozitivniju sliku o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji a da ispitanici koji su posjetili Hrvatsku imaju pozitivniju sliku o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji od ispitanika koji ju nisu posjetili.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija