Pregled bibliografske jedinice broj: 516986
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa'
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa' // Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Bežen, A. i Pavličević – Franić, D. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 87-99 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 516986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa'
(The influence of the theme on the involvement)
Autori
Gruić, Iva ; Velički, Vladimira ; Štvanek, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism
/ Bežen, A. i Pavličević – Franić, D. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 87-99
ISBN
978-953-7210-33-5
Skup
3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima – Treći specijalizirani znanstveni skup „Rano učenje hrvatskoga / materinskoga / stranoga jezika”
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 15.11.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
čitateljski i gledateljski interes; procesna drama; predškolsko dijete
(literary interests; children’s theatre; preschool child; process drama; fantasy and reality theme)
Sažetak
Članak istražuje pitanje postoji li razlika u pobuđivanju interesa kad se djeca predškolske dobi susretnu s realističnom, odnosno fantastičnom pričom. Kad je riječ o književnosti, uobičajena metodička preporuka zagovara fantastične teme. U kazalištu većinu repertoara za mlađu djecu čine fantastične priče i bajke, ali takva situacija u posljednje vrijeme doživljava i snažna kritička osporavanja. Zato ovdje postavljamo pitanje koliko takva preporuka odgovara dječjem čitateljskom / gledateljskom interesu. Suvremena istraživanja ovog pitanja u književnosti idu u dva smjera: studije čitateljskog interesa i studije čitateljskih preferencija, pri čemu se najčešće traže korelacije između sadržaja književnog djela i pobuđivanja interesa i oblikovanja preferencija. Elementi sadržaja jednako su prisutni u kazalištu kao i u književnosti, zato se rezultate studija o čitateljskim interesima i preferencijama može shvatiti kao putokaz za razumijevanje gledateljskih interesa i preferencija. Međutim, niti u istraživanjima u književnosti za djecu ne može se naći nedvosmislen odgovor na naše početno pitanje jer provedene studije prezentiraju raznolike rezultate. Zato je provedeno empirijsko istraživanje u kojem je kao instrument korištena procesna drama, još jedan medij u kojem su elementi sadržaja prisutni na sličan način kao i u književnosti i u kazalištu, ali se prisutnost većeg ili manjeg interesa dade relativno lako detektirati promatranjem. Izravni zaključci empirijskog istraživanja govore o razlici između fantastične i realistične teme kad je riječ o pobuđivanju interesa djece u procesnoj drami. Druga linija zaključaka govori o čitateljskom i gledateljskom interesu djece, a oni se opet dalje mogu primijeniti i na kazalište za djecu. Konačno, provedeno istraživanje dopušta sugestiju o korištenju procesne drame kao instrumenta za istraživanje čitateljskog interesa djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb