Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 516986

'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa'


Gruić, Iva; Velički, Vladimira; Štvanek, Željka
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa' // Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Bežen, A. i Pavličević – Franić, D. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 87-99 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 516986 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa'
(The influence of the theme on the involvement)

Autori
Gruić, Iva ; Velički, Vladimira ; Štvanek, Željka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Bežen, A. i Pavličević – Franić, D. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010, 87-99

ISBN
978-953-7210-33-5

Skup
3. međunarodna konferencija o naprednim i sustavnim istraživanjima – Treći specijalizirani znanstveni skup „Rano učenje hrvatskoga / materinskoga / stranoga jezika”

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.11.2009. - 15.11.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
čitateljski i gledateljski interes; procesna drama; predškolsko dijete
(literary interests; children’s theatre; preschool child; process drama; fantasy and reality theme)

Sažetak
Članak istražuje pitanje postoji li razlika u pobuđivanju interesa kad se djeca predškolske dobi susretnu s realističnom, odnosno fantastičnom pričom. Kad je riječ o književnosti, uobičajena metodička preporuka zagovara fantastične teme. U kazalištu većinu repertoara za mlađu djecu čine fantastične priče i bajke, ali takva situacija u posljednje vrijeme doživljava i snažna kritička osporavanja. Zato ovdje postavljamo pitanje koliko takva preporuka odgovara dječjem čitateljskom / gledateljskom interesu. Suvremena istraživanja ovog pitanja u književnosti idu u dva smjera: studije čitateljskog interesa i studije čitateljskih preferencija, pri čemu se najčešće traže korelacije između sadržaja književnog djela i pobuđivanja interesa i oblikovanja preferencija. Elementi sadržaja jednako su prisutni u kazalištu kao i u književnosti, zato se rezultate studija o čitateljskim interesima i preferencijama može shvatiti kao putokaz za razumijevanje gledateljskih interesa i preferencija. Međutim, niti u istraživanjima u književnosti za djecu ne može se naći nedvosmislen odgovor na naše početno pitanje jer provedene studije prezentiraju raznolike rezultate. Zato je provedeno empirijsko istraživanje u kojem je kao instrument korištena procesna drama, još jedan medij u kojem su elementi sadržaja prisutni na sličan način kao i u književnosti i u kazalištu, ali se prisutnost većeg ili manjeg interesa dade relativno lako detektirati promatranjem. Izravni zaključci empirijskog istraživanja govore o razlici između fantastične i realistične teme kad je riječ o pobuđivanju interesa djece u procesnoj drami. Druga linija zaključaka govori o čitateljskom i gledateljskom interesu djece, a oni se opet dalje mogu primijeniti i na kazalište za djecu. Konačno, provedeno istraživanje dopušta sugestiju o korištenju procesne drame kao instrumenta za istraživanje čitateljskog interesa djece.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270674-0727 - Fabula i diskurs u dječjoj književnosti (Težak, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271694-1693 - Metode i modeli u odgoju i obrazovanju djece predškolske dobi u dječjim vrtićima (Miljević-Riđički, Renata, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vladimira Velički (autor)

Avatar Url Iva Gruić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Gruić, Iva; Velički, Vladimira; Štvanek, Željka
'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa' // Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism / Bežen, A. i Pavličević – Franić, D. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI), 2010. str. 87-99 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Gruić, I., Velički, V. & Štvanek, Ž. (2010) 'Utjecaj teme na pobuđivanje interesa'. U: Bežen, A. i Pavličević – Franić, D. (ur.)Društvo i jezik – višejezičnost i višekulturalnost / Society and Language – multilingualism and multiculturalism.
@article{article, author = {Grui\'{c}, Iva and Veli\v{c}ki, Vladimira and \v{S}tvanek, \v{Z}eljka}, year = {2010}, pages = {87-99}, keywords = {\v{c}itateljski i gledateljski interes, procesna drama, pred\v{s}kolsko dijete}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {'Utjecaj teme na pobu\djivanje interesa'}, keyword = {\v{c}itateljski i gledateljski interes, procesna drama, pred\v{s}kolsko dijete}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Grui\'{c}, Iva and Veli\v{c}ki, Vladimira and \v{S}tvanek, \v{Z}eljka}, year = {2010}, pages = {87-99}, keywords = {literary interests, children’s theatre, preschool child, process drama, fantasy and reality theme}, isbn = {978-953-7210-33-5}, title = {The influence of the theme on the involvement}, keyword = {literary interests, children’s theatre, preschool child, process drama, fantasy and reality theme}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; Europski centar za napredna i sustavna istra\v{z}ivanja (ECNSI)}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font