Pregled bibliografske jedinice broj: 516775
Pravo djeteta na sudjelovanje u procesu suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove
Pravo djeteta na sudjelovanje u procesu suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove // Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011. / Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Dizdarević, Alma (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011. str. 123-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 516775 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pravo djeteta na sudjelovanje u procesu suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove
(The Right of the Child to Participate in the Process of the Cooperation between Family and Educational Institution)
Autori
Markovinović, Ana ; Maleš, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.
/ Vantić-Tanjić, Medina ; Nikolić, Milena ; Huremović, Alma ; Dizdarević, Alma - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011, 123-133
Skup
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 11.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suradnja obitelji i odgojno-obrazovne ustanove; prava djeteta; pravo na sudjelovanje
(cooperation between family and educational institution; rights of the child; participation rights)
Sažetak
Suradnja obitelji i odgojno-obrazovne ustanove od iznimne je važnosti za dijete koje svakodnevno provodi značajan dio svojega vremena u obje sredine. Znanstvena razmatranja suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove uglavnom su usredotočena na pitanja koja uključuju roditelje i profesionalne djelatnike, dok je pitanje uloge djeteta u tom procesu potpuno zanemareno. Takva je situacija u neskladu s Konvencijom o pravima djeteta prema kojoj je dijete subjekt s pravima. Prava djeteta na sudjelovanje podrazumijevaju priznavanje prava na iznošenje osobnog mišljenja, pravo da to mišljenje bude saslušano i da se uzme u obzir te pravo djeteta da sudjeluje u donošenju odluka o svim pitanjima koja ga se tiču kadgod je to moguće. Kako suradnja obitelji i odgojno- obrazovne ustanove ima za cilj dobrobit djeteta, to se nameće kao obveza uključivanje djeteta kao subjekta s pravima u isti taj proces suradnje. U radu se daje pregled teorijskih promišljanja dječje participacije u procesu suradnje obitelji i odgojno-obrazovne ustanove, od kritičkog promišljanja samog pojma iz perspektive djeteta i njegovih participativnih prava, pa do mogućih uloga djeteta u tom procesu, a u cilju unapređenja kvalitete života djeteta u i izvan obitelji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb