Pregled bibliografske jedinice broj: 516769
Nova generacija odnosa: roditelji i djeca
Nova generacija odnosa: roditelji i djeca // Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011. / Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011. str. 155-164 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 516769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova generacija odnosa: roditelji i djeca
(New Generation of Relationship: Parents and Children)
Autori
Petani, Rozana ; Bošnjak, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.
/ Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011, 155-164
Skup
II. međunarodna naučno-stručna konferencija: Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 11.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
odgoj; roditeljstvo; odnos roditelj-dijete; partnerstvo; odgovornost
(upbringing; parenting; parent-child relationship; partnership; responsibility)
Sažetak
Odnos između roditelja i djeteta te utjecaj tog odnosa na djetetov razvoj dugi je niz godina predmet znanstvenih istraživanja. U radu se razmatra odnos roditelj-dijete kao generacijski odnos. Tema je odabrana zbog sve većeg interesa za istraživanje novopostavljene postmoderne slike djeteta u pedagogiji, gdje se dijete stavlja u partnerski odnos sa svojim roditeljima i općenito odraslima. Partnerski odnos na kojem se počinje inzistirati otvara puno novih pitanja, a donosi i neke nove probleme. Čini se kao da dijete postaje dominantno, a odrasli prestaju gubiti nekadašnju funkciju u životu djece. Postavlja se pitanje ide li se zasad samo u tom smjeru ili je to već vidljivo u novim generacijama današnjih roditelja? U tom kontekstu pokušalo se osvijetliti odgoj kao međuljudski i kao međunaraštajni odnos te pobliže objasniti kako obiteljski odnosi utječu na razvoj djeteta. Kao pokušaj odgovora na gore postavljeno pitanje prikazane su i tri različite studije slučaja u kojima se opisuju tri obitelji s djecom predškolske dobi i navode razgovori s roditeljima i njihovom djecom. Na taj način pokušala se dočarati slika današnjeg generacijskog odnosa na primjerima iz života. Naravno, na osnovi toga ne mogu se donositi neki generalni zaključci, jer se ovdje ne radi o velikom istraživanju, ali je moguće uočiti tendenciju ka onome o čemu teorija već govori. Stoga se preporuča da se u buduće provedu opsežnija i sustavnija istraživanja s ovom tematikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Rozana Petani
(autor)