Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 516635

Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe


Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan Daria; Vlahović-Štetić, Vesna
Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe // Psihologijske teme, 20 (2011), 1; 115-130 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 516635 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe
(When in Math "More" Really Means "Less": Analysis of Children's Achievement in Solving Compare Word Problems)

Autori
Pavlin-Bernardić, Nina ; Rovan Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna

Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 20 (2011), 1; 115-130

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
problemski matematički zadaci; zadaci usporedbe; neusklađeni zadaci; usklađeni zadaci; pogreške
(mathematical word problems; compare problems; inconsistent language problems; consistent language problems; errors)

Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati kako se u nižim razredima osnovne škole mijenja uspješnost u rješavanju usklađenih i neusklađenih zadataka usporedbe, koje se kategorije pogrešaka javljaju pri rješavanju ovih zadataka te utvrditi jesu li dobiveni rezultati u skladu s hipotezom usklađenosti Lewisa i Mayera (1987). U istraživanju je sudjelovalo 285 učenika od 1. do 4. razreda osnovne škole. Oni su ispitani individualno usklađenim i neusklađenim zadacima usporedbe. Pokazalo se da postoje razlike u uratku i s obzirom na vrstu zadatka i s obzirom na razred, kao i interakcija ovih dviju varijabli. Učenici su uspješnije rješavali usklađene zadatke od neusklađenih. Ta je razlika bila najveća za učenike 1. razreda, a u svakom je sljedećem razredu bila manja, iako su i učenici 4. razreda bili uspješniji u usklađenim zadacima. Jasniji je uvid u razloge ovakvih razlika pružila analiza pogrešaka koje su učenici činili pri rješavanju zadataka. Pokazalo se da je, za razliku od usklađenih zadataka, dominantna pogreška pri rješavanju neusklađenih zadataka bila pogreška suprotne računske operacije. Ovi su nalazi u skladu s hipotezom usklađenosti Lewisa i Mayera (1987), prema kojoj rješavači zadataka usporedbe obično koriste shemu za rješavanje usklađenih zadataka, zbog čega će u neusklađenim zadacima primijeniti računsku operaciju koja je suprotna od potrebne.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Pavlin-Bernardić, Nina; Rovan Daria; Vlahović-Štetić, Vesna
Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe // Psihologijske teme, 20 (2011), 1; 115-130 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Pavlin-Bernardić, N., Rovan Daria & Vlahović-Štetić, V. (2011) Kad u matematici "više" zapravo znači "manje": Analiza uspješnosti u rješavanju problemskih zadataka usporedbe. Psihologijske teme, 20 (1), 115-130.
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2011}, pages = {115-130}, keywords = {problemski matemati\v{c}ki zadaci, zadaci usporedbe, neuskla\djeni zadaci, uskla\djeni zadaci, pogre\v{s}ke}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {Kad u matematici "vi\v{s}e" zapravo zna\v{c}i "manje": Analiza uspje\v{s}nosti u rje\v{s}avanju problemskih zadataka usporedbe}, keyword = {problemski matemati\v{c}ki zadaci, zadaci usporedbe, neuskla\djeni zadaci, uskla\djeni zadaci, pogre\v{s}ke} }
@article{article, author = {Pavlin-Bernardi\'{c}, Nina and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2011}, pages = {115-130}, keywords = {mathematical word problems, compare problems, inconsistent language problems, consistent language problems, errors}, journal = {Psihologijske teme}, volume = {20}, number = {1}, issn = {1332-0742}, title = {When in Math "More" Really Means "Less": Analysis of Children's Achievement in Solving Compare Word Problems}, keyword = {mathematical word problems, compare problems, inconsistent language problems, consistent language problems, errors} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • PsychINFO
  • Academic Search Complete
  • Academic Research Library
  • Research Library
  • Professional ProQuest Central
  • Central & Eastern European Academic Source
  • EBSCO
  • SCOPUS
  • DOAJ
  • ERIH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font