Pregled bibliografske jedinice broj: 516254
Učenje kroz igru u nastavi Prirode i društva
Učenje kroz igru u nastavi Prirode i društva // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla, 2011. str. 89-98 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 516254 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje kroz igru u nastavi Prirode i društva
(Learning through Games in Science and Society Teaching)
Autori
Borić, Edita ; Škugor, Alma
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla, 2011, 89-98
Skup
II. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 11.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenje kroz igru; nastava Prirode i društva; učenici
(learning through games; science and society teaching; pupils)
Sažetak
UČENJE KROZ IGRU U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA Izv.prof.dr.sc. Edita Borić, Alma Škugor, asistentica Učiteljski fakultet u Osijeku, Osijek, Republika Hrvatska U većini se hrvatskih škola provodi tradicionalna nastava koja je usmjerena učitelju. Uloga je učenika u takvoj nastavi pasivna, on je slušač i promatrač. Jedan je od načina kako usmjeriti nastavu učeniku uvođenje igre u nastavni proces. Igrajući se, učenici otkrivaju svoje mogućnosti, razvijaju sposobnosti i vještine, stječu iskustva, uče i stvaraju. Igra potiče maštu i kreativnost. Učenici uživaju u igri, motivirani su za sudjelovanje, a pozitivno se raspoloženje tako prenosi i na učenje. Igra ima didaktičku vrijednost jer pozitivno utječe na rezultate učenja, a posebno na trajnost znanja, pažnju i aktivnost učenika. Odabirom igre u ostvarivanju ciljeva odgoja i obrazovanja učitelju se pruža mogućnost kreiranja raznih metodičkih scenarija. Time se postiže nova kvaliteta nastave, povećan interes i motivacija, te se razvija istraživačka znatiželja u učenika. Cilj je ovoga rada bio utvrditi koliko često učenici uče kroz igru, na kojem nastavnom predmetu se najčešće igraju, te njihov stav o učenju kroz igru u nastavi Prirode i društva. Istraživanje je provedeno u svibnju 2010., a sudionici su 74 učenika drugih i četvrtih razreda osnovne škole. Za potrebe je istraživanja sastavljen anketni upitnik koji se sastojao od 12 pitanja zatvorenog tipa i 2 pitanja otvorenog tipa. Rezultati su ukazali da igra pozitivno utječe na kvalitetu nastave jer učenike motivira za aktivno sudjelovanje u nastavnom procesu, pozitivno djeluje na njihovo raspoloženje te brže i lakše uče. Ključne riječi: učenje kroz igru, nastava Prirode i društva, učenici
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
245-0000000-3613 - Usmjerenost nastave prirode i društva na razine postignuća učenika (Borić, Edita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek