Pregled bibliografske jedinice broj: 516233
Metodički organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje
Metodički organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje, 2011., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 516233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički organizacijski oblici rada i fiziološko opterećenje
(Methodological and organitzational forms of works and physiological load)
Autori
Hrgić, Kristina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
13.06
Godina
2011
Stranica
39
Mentor
Prskalo, Ivan
Ključne riječi
metodički organizacijski oblici rada; fiziološko opterećenje; tjelesna i zdravstvena kultura; Osnovna škola Voćin
(methodological organitzational forms of works; physiological load; physical education; Primary School Voćin)
Sažetak
Metodički organizacijski oblici rada zauzimaju značajno mjesto u ostvarivanju ciljeva tjelesne i zdravstvene kulture. Postojale su različite teorije i tvrdnje vezane uz naziv, primjenu i podjelu metodičkih organizacijskih oblika rada. Metodičke organizacijske oblike rada dijelimo na frontalni rad, grupni rad i individualni rad. Dobro poznavanje metodičkih organizacijskih oblika rada i pravilna interpretacija u praksi od velike je važnosti za svakog nastavnika. S toga se nastavnik treba koristiti različitim metodičkim organizacijskim oblicima rada putem kojih će povećati kod učenika interes za vježbanjem. Za vrijeme sata, odnosno nastave tjelesne i zdravstvene kulture učenici se podvrgavaju određenom opterećenju. Opterećenje se može definirati kao ukupan utjecaj na organizam učenika koji se postiže sveukupnim odgojno – obrazovnim radom na satu (Findak, 1999.) Fiziološko opterećenje može se odrediti s dosta velikom točnošću, jer se fiziološke manifestacije mogu bilježiti (Hottenrott, 2006.). Izbor adekvatnog metodičko-organizacijskog oblika rada, predstavlja osnovni uvjet za dobru organizaciju i realizaciju sata tjelesne i zdravstvene kulture uz planiranje fiziološkog opterećenja koji je sastavni dio pripremanja. Koliko će stvarno fiziološko opterećenje na satu biti zavisi i od nastavnika koji definira cilj i zadatke sata, odlučuje o izboru gradiva, metodi rada, materijalnim uvjetima rada i efektivnom vremenu rada učenika. Proučavajući metodičke organizacijske oblike rada i fiziološko opterećenje provela sam istraživanje u Osnovnoj školi Voćin. Istraživanje sam provela s djecom od prvog do četvrtog razreda razredne nastave. Rezultati istraživanja pokazali su da se fiziološko opterečenje uspinje od uvodnog dijela sata sve do završetka glavnog B dijela sata, a u završnom dijelu sata naglo pada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1696 - Kineziološka edukacija u predškolskom odgoju i primarnom obrazovanju (Prskalo, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ivan Prskalo
(mentor)