Pregled bibliografske jedinice broj: 516059
Mjerenje snage robne marke u prehrambenoj industriji
Mjerenje snage robne marke u prehrambenoj industriji, 2007., magistarski rad, Ekonomski fakultet u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 516059 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjerenje snage robne marke u prehrambenoj industriji
(Brand power evaluating in the Food processing industry)
Autori
Nedović, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
14.12
Godina
2007
Stranica
114
Mentor
Horvat, Jasna
Ključne riječi
robna marka; izgradnja robne marke; mjerenje snage robne marke
(brand; brand development; brand’s market power evaluating 3. Summary: U prilogu)
Sažetak
Globalizacija i pojava mnogobrojnih prehrambenih proizvoda uvjetovali su pojavu robnih marki na tržištu, s ciljem postizanja diferencijacije, odnosno pokušaja da se napravi proizvod drukčiji od drugih. U novije se vrijeme pojmovi robna marka, brend i brendiranje mogu pronaći u stručnoj literaturi te zauzimaju vrlo važno mjesto u sadašnjem poslovanju, a predviđa se da će u budućnosti zauzimati još i važnije. Izgradnja brenda složen je zadatak koji se stavlja pred menadžere i predstavlja ključnu komponentu u strateškom upravljanju kompanijom. U ovome magistarskom radu objašnjava se model PGM (Product Group Managment) koji se upotrebljava za mjerenje tržišne snage robnih marki u prehrambenoj industriji. Korištenjem modela PGM kvantitativno će se izmjeriti pozicija ovih elemenata: prepoznatljivost, iskustvo, razmatranje, korištenje, lojalnost, količina i cijena, a koji su ujedno i sastavni dijelovi modela PGM te mogu utjecati na visinu profita u kompaniji. Hart i Marfi (1998.) navode kako je znanje temelj mnogih uspješnih marki pa je stoga njihovo mjerenje i definiranje postojećeg stanja korisno za kompaniju. Nadalje, ti autori ističu da se istraživanje marki uglavnom provodi parcijalno, ocjenjivanjem svakog elementa pojedinačno (cijene, oglašavanja, dizajna, poznatosti, imidža itd.), no potrebno je i sve elemente sagledati kao cjelinu kako bi se došlo do objektivne procjene. Sukladno gore navedenom, upravo model PGM daje cjelovit i jasan pregled stanja robnih marki na tržištu, a time i potporu strateškom marketingu pri odlučivanju. Provedeno istraživanje i primjena modela PGM omogućili su dobivanje preciznih informacija o poziciji analiziranih robnih marki, njezinoj tržišnoj snazi i položaju u odnosu na konkurente. PGM je najveći istraživački projekt u regiji. Prisutan je u 5 država, analizira 2500 robnih marki i 90 kategorija uz pomoć 15 indikatora. Modelom PGM uspješno se upravlja robnom markom. Nadalje, služi kao temelj za ostvarivanje marketinških strategija u kompaniji, postizanje njezine konkurentske prednosti kao i zauzimanje liderske pozicije na tržištu. U ovom se radu nastojala argumentirano obrazložiti važnost mjerenja tržišne snage robne marke s ciljem njezina uspjeha i održivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
The appearance of merchandise brand on the market was conditioned by globalization and appearance of many food products. The aim was to accomplish differentiation, i.e. to try to produce the item that is different from all the other items on the market. Nowadays, terms brand and branding can be found in technical literature. Moreover, they are very important part of today’s business, and it is being predicted that they will be of even greater importance in the future. Brand development is a complex task expected to be completed by managers and is an essential component in strategic company management. PGM (Product Group Managment), used for evaluating the market power of brands in food processing industry, is explained in this master's degree work. The position of the following elements will be quantitatively measured by using PGM model: level of recognition, experience, analysis, usage, loyalty, amount and price. At the same time, these elements are the constituent part of PGM model and can affect the level of the company’s income. Hart and Murphy (1998.) point out that knowledge is the key element of many successful brands ; hence their evaluation and defining the prevalent conditions are useful for the company. Furthermore, these authors highlight that brand evaluation is done mostly partially by evaluating each element separately (price, advertising, design, identity, image etc.). However, all the elements need to be seen in a big picture to reach an objective evaluation. The PGM model itself draws the big picture and gives a clear condition preview of the brands. Furthermore, it supports strategic marketing decision making. Gaining specific information about the status of the analysed brands, its market power, and its competitive position was enabled by research conducting and PGM model applying. PGM is the biggest regional research project. It is being conducted in 5 countries ; it analyses 2500 brands and 90 categories on the basis of 15 indicators. PGM model enables successful brand management. Furthermore, it is the key element for realising marketing strategies in the company, gaining competitive advantage and reaching leading position on the market. The objective of this work was to explain the importance of brand’s market power evaluating with the aim of its success and maintenance.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek