Pregled bibliografske jedinice broj: 515993
Djeca u okruženju potrošačkog društva
Djeca u okruženju potrošačkog društva // Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011. / Vantić-Tanjić Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011. str. 143-154 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 515993 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca u okruženju potrošačkog društva
(Children in the Surrounding of the Consumer Society)
Autori
Stanić, Sanja ; Bakić Antoanela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih 2011.
/ Vantić-Tanjić Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2011, 143-154
Skup
II Međunarodna naučno-stručna konferencija "unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 11.06.2011. - 12.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
potrošačko društvo; djeca; djetinjstvo; konzumerizam; komodifikacija; potrošačka socijalizacija
(consumer society; children; childhood; consumerism; commodification; consumer socialization)
Sažetak
U proteklih petnaestak godina djeca su kod nas postala važan segment potrošačke populacije. Socijalistička potrošačka kultura se u aspektu djece manifestirala kao oskudna ponuda proizvoda namijenjenih ovoj dobnoj skupini, dok djeca nisu bili bitni ni direktni sudionici u kupovini. Roditelji su svojim potrošačkim ponašanjem na djecu prenosili kupovine navike i ponašanja orijentirane prema potrebama. Sukladno transformacijama društva, za relativno kratko vrijeme, u odnosu djece i potrošnje dogodile su se značajne promjene. Kvalitativno i kvantitativno povećanje ponude proizvoda za djecu, pristupačne cijene, novi potrošački prostori i nadasve agresivno oglašavanje orijentirano na ovu skupinu, uvjetovali su bitne pomake potrošnji, te direktno i indirektno utjecali na djecu uključujući ih u svijet potrošnje. Djeca danas znatno utječu na obiteljsku potrošnju, te se pojavljuju i kao samostalni potrošači. U radu se razmatraju različiti aspekti djece i djetinjstva u okolnostima potrošačkog društva. U potrošačkom društvu djeca i djetinjstvo se komodificiraju, dok njihova potrošnja poprima razmjere konzumerizma. Marketinška istraživanja pokazuju kako su djeca žudljivi kupci, što potvrđuju procjene vrijednosti tržišta za djecu. Djeca se socijaliziraju i educiraju za potrošnju u ranoj dobi, pri čemu su majke primarni agens potrošačke socijalizacije. Unatoč učestaloj percepciji djece kao isključivo potrošača, u potrošačkom društvu djeca se sve više angažiraju u radu, dok su njihovi motivi konzumerističke prirode. Suvremeno potrošačko društvo obilježava promjena u obadi djetinjstva usmjerena na upravljanje duhom. Zaključuje se kako brze i krupne promjene u smjeru potrošačkog djetinjstva i konstituiranje djece kao punih sudionika potrošačkog društva, nužno zavrjeđuju pozornost znanosti, te nalažu potrebu istraživanja i proučavanja ovog fenomena.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Sociologija