Pregled bibliografske jedinice broj: 515349
Uporaba afekcijskih potencijala u svrhu habitualizacije stranojezičnih kompetencija u sklopu nastave stranoga jezika na visokoškolskim stučnim ustanovama
Uporaba afekcijskih potencijala u svrhu habitualizacije stranojezičnih kompetencija u sklopu nastave stranoga jezika na visokoškolskim stučnim ustanovama // Aktualna istraživanja u primijenjenoj ligvistici / Pon, Leponard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja (ur.).
Osijek: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012. str. 303-322 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 515349 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba afekcijskih potencijala u svrhu habitualizacije stranojezičnih kompetencija u sklopu nastave stranoga jezika na visokoškolskim stučnim ustanovama
(Using students’ affective potentials to habitualize foreign language competences in the context of foreign language teaching at undergraduate technical institutions)
Autori
Engler, Tihomir ; Grabar, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Aktualna istraživanja u primijenjenoj ligvistici
/ Pon, Leponard ; Karabalić, Vladimir ; Cimer, Sanja - Osijek : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2012, 303-322
ISBN
978-953-314-049-0
Skup
Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.05.2011. - 15.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
habitualizacija; intersubjektivni činovi; nastava stranih jezika; stranojezična praksa; životni svijet
(foreign language practice; foreign language teaching; habitualization; intersubjective acts; living world)
Sažetak
U današnje vrijeme kada mobilnost studenata, a time i ovladavanje stranim jezikom, postaje jedan od prioriteta visokoškolskih ustanova, nameće se pitanje što o važnosti i koncepciji nastave stranoga jezika misle i sami studenti. U prilogu se polazeći od rezultata anketnog upitnika o stavu studenata Veleučilišta u Varaždinu u vezi organizacije i sadržaja nastave stranoga jezika na toj visokoškolskoj stručnoj ustanovi razmatraju glotodidaktičke strategije uspostave što primjerenijeg pristupa nastavi stranoga jezika namijenjene stručnom kadru koji se educira na ustanovi. Na temelju rezultata ankete ustanovljuje se da stav studentske populacije spram učenja stranoga jezika divergira s obzirom na pojedine studentske smjerove, što iziskuje prilagodbu nastave različitim smjerovima. U tu se svrhu najprimjerenije čini da se afekcijski potencijali koje studenti uključivanjem u nastavu donose sa sobom uzmu kao polazište odakle je nastavu stranoga jezika moguće izgraditi kao niz intrinzično motiviranih intersubjektivnih činova stranojezične prakse. Pritom neposredni povod takvom pristupu leži u ostvarenju što dublje sežuće habitualizacije stranojezičnih kompetencija unutar diskursa nastave stranoga jezika kako bi studenti na temelju toga navedene kompetencije mogli ispreplesti s diskursom vlastita životnog svijeta u svrhu stjecanja što šireg spektra stručnih znanja i sposobnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija