Pregled bibliografske jedinice broj: 515295
Uloga zapovjednika broda u sprječavanju onečišćenja mora s brodova
Uloga zapovjednika broda u sprječavanju onečišćenja mora s brodova // Zbornik radova Internacionalni Univerzitet Travnik - "Ekologija i saobraćaj", II. savjetovanje s međunarodnim učešćem / Jusufranić, Ibrahim (ur.).
Travnik: Internacionalni univerzitet Travnik, 2011. str. 240-247 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 515295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga zapovjednika broda u sprječavanju onečišćenja mora s brodova
(Role of the master of the ship in the prevention of marine pollution from ships)
Autori
Mandić, Nikola ; Lovrić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova Internacionalni Univerzitet Travnik - "Ekologija i saobraćaj", II. savjetovanje s međunarodnim učešćem
/ Jusufranić, Ibrahim - Travnik : Internacionalni univerzitet Travnik, 2011, 240-247
Skup
Ekologija i saobraćaj
Mjesto i datum
Travnik, Bosna i Hercegovina, 02.06.2011. - 03.06.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
zapovjednik broda ; zaštita mora i morskog okoliša ; sprječavanje onečišćenja mora s brodova
(master of the ship ; protecting the sea and the marine environment ; prevention of marine pollution from ships)
Sažetak
Pojam pomorska nezgoda obuhvaća štetne posljedice koje pretrpi brod, teret ili druga imovina uključena u pomorski pothvat zbog nekog izvanrednog stanja. Pod tim pojmom podrazumijeva se i događaj koji ima za posljedicu onečišćenje morskog okoliša. Pomorske nezgode s izrazito negativnim učinkom na morski okoliš ojačale su svijest o potrebi ekološke zaštite mora i morskog okoliša. Zapovjednik broda u okviru obavljanja svojih funkcija na brodu ima glavnu i vrlo odgovornu ulogu u sprječavanju nastanka i smanjenju štete zbog onečišćenja mora s broda. Temeljna je dužnost zapovjednika postupati u skladu s politikom zaštite okoliša svoje tvrtke, kao i s brodskim planom u slučaju opasnosti od onečišćenja uljem (SOPEP). Brodar i zapovjednik broda dužni su na brodu ustrojiti sustav sigurnosti glede radnih postupaka kako bi se smanjila opasnost od izlijevanja ulja. U slučaju izlijevanja ulja s broda zapovjednik broda dužan je pobrinuti se da se odmah poduzmu mjere za uklanjanje ili sprječavanje širenja ulja koje je isteklo u more te čišćenje okoliša. On mora bez odgađanja obavijestiti brodara ili upravitelja o nezgodi, a oni P.&I. klub u koji je učlanjen odnosni brod. Zapovjednik broda može izravno obavijestiti klub, ali u prethodnom dogovoru s brodarom. Od zapovjednika broda se očekuje da surađuje s tijelima lokalnih vlasti i pokaže brigu za uklanjanje svih štetnih posljedica nastale nezgode. Naravno, ukoliko se tijekom plovidbe opazi onečišćenje uljem, opasnim kemikalijama ili štetnim tvarima, zapovjednik broda je dužan odmah preko radiokomunikacija obavijestiti nadležna tijela države u čijem je teritorijalnom moru zapaženo onečišćenje. Zapovjednik broda je dužan bilješku o nezgodi onečišćenja ili o zapaženom onečišćenju na plovnom putu bez odgađanja unijeti u brodski dnevnik, a najkasnije u roku od 24 sata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport, Pravo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Pomorski fakultet, Split