Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 515233

Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina


Babić, Vesna
Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina // STRUČNI SKUP ZA UČITELJE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE ''Temeljne odrednice planiranja i programiranja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture'',
Osijek, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)


CROSBI ID: 515233 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina
(Teaching of rellay running - advance level)

Autori
Babić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni

Skup
STRUČNI SKUP ZA UČITELJE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE ''Temeljne odrednice planiranja i programiranja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture'',

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 28.04.2011. - 29.04.2011

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
štafetna trčanja ; metodika poučavanja ; metodičke vježbe
(rellay running disciplines ; methodic of teaching ; methodics of exercises)

Sažetak
Štafetna trčanja su ekipni oblik atletskog natjecanja i imaju dugu povijest različitih oblika izvedbe od utrka s bakljama, utrka u kojima se je izmjena odvijala dodirom ruke do razvoja različitih oblika štafetnih palica (drvena, metalna i dr.) ili sličnih pomagala. Današnji uobičajeni oblici štafetnih trčanja, u natjecateljskom smislu, su se, intenzivno u posljednjih 130 godina, kroz različite trkačke discipline razvijali i provode se na različitim sportskim priredbama. Danas imamo sustave natjecanja sa štafetnim utrkama sastavljenim od dionica kratkih pruga (40, 50, 60, 80, 100, 200, 300 i 400 m), srednjih pruga (800 i 1500 m) i dugih pruga (3000 m, štafetni maraton i dr.). Razvojem i unaprjeđivanjem tehnike razvijala su se i pravila za atletska natjecanja. Koju god štafetnu utrku provodili važno je poznavati strukturalnu analizu tih utrka i obzirom na nju poučavati i pripremati djecu za provedbu ili natjecanje. Štafetna trčanja sadržaj su u nastavi TZK koji je moguće uklopiti ne smo u sadržaje poučavanja štafetnih trčanja nego i u velik broj sadržaja trčanja kojim se ne želi samo utjecati na različite motoričke sposobnosti (brzina reakcije, brzina kretanja, izdržljivost, vizualna percepcija, zvučna percepcija, spretnost, okretnost) nego i na osobine ličnosti (odlučnost, snalažljivost, koncentraciju, borbenost, smisao za kolektiv, samokontrolu, odgovornost i dr.). Samu metodiku poučavanja štafetnih trčanja moguće je razdijeliti na nekoliko vrsta i načina tehničke izvedbe odnosno primopredaje štafetne palice. Cilj je savladati određenu tehniku primopredaje na način da se palica između trkača predaje najvećom mogućom brzinom. Osnovni metodski put poučavanja i uvježbavanja jesu sadržaji kojima će se imitirati kretna aktivnost same primopredaje štafetne palice (u samom početku to su najčešće i druga nastavna pomagala) i to najprije u jednostavnijim pa potom u sve složenijim uvjetima. Usvajanje metodičkih vježbi primanja i predaje štafetne palice se provodi: • U mjestu • U sporijem kretanju • U sve bržem kretanju • Igrajući se • U sprinterskom trčanju • U natjecateljskim uvjetima Načela poučavanja štafetnih trčanja: • Dobne primjerenosti • Primjerenosti sposobnostima • Zornosti i jasnoće • Sustavnosti i postupnosti • Svjesnosti i aktivnosti • Raznovrsnosti Metodika poučavanja započinje poučavanjem štafetnih trčanja koja se odvijaju na način da primatelj palice do trenutka primopredaje ima potpunu vizualnu kontrolu. Isto tako prva vrsta primopredaje koja se treba (iako to nije slučaj danas) provoditi je primopredaja štafetne palice preuzimanjem. Upravo je i to ona vrsta primopredaje koja je najprimjenjivanija u natjecateljskim disciplinama štafetnih trčanja. U okviru teme koja će imati prvi teorijski uvod i drugi praktični prikaz, obraditi će se različiti pristupi obrađivanju tema predviđenih nastavnim planom i programom za osnovnu školu u okviru HNOS-a, s naglaskom na integrativni pristup kojim se povezuju različite teme, ali i aspekti odgoja i obrazovanja uopće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija

Napomena
Skup organizira Agencija za odgoj i obrazovanje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Babić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Babić, Vesna
Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina // STRUČNI SKUP ZA UČITELJE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE ''Temeljne odrednice planiranja i programiranja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture'',
Osijek, Hrvatska, 2011. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
Babić, V. (2011) Metodika poučavanja štafetnih trčanja – napredna razina. U: STRUČNI SKUP ZA UČITELJE TJELESNE I ZDRAVSTVENE KULTURE ''Temeljne odrednice planiranja i programiranja u nastavi tjelesne i zdravstvene kulture'',.
@article{article, author = {Babi\'{c}, Vesna}, year = {2011}, keywords = {\v{s}tafetna tr\v{c}anja, metodika pou\v{c}avanja, metodi\v{c}ke vje\v{z}be}, title = {Metodika pou\v{c}avanja \v{s}tafetnih tr\v{c}anja – napredna razina}, keyword = {\v{s}tafetna tr\v{c}anja, metodika pou\v{c}avanja, metodi\v{c}ke vje\v{z}be}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Babi\'{c}, Vesna}, year = {2011}, keywords = {rellay running disciplines, methodic of teaching, methodics of exercises}, title = {Teaching of rellay running - advance level}, keyword = {rellay running disciplines, methodic of teaching, methodics of exercises}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font