Pregled bibliografske jedinice broj: 514850
Razvoj ranoga leksikona u hrvatskome jeziku
Razvoj ranoga leksikona u hrvatskome jeziku // Knjiga sažetaka Prvog bosanskohercegovačkog slavističkog kongresa / Halilović, S. i dr. (ur.).
Sarajevo: Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2011. str. 83-83 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 514850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj ranoga leksikona u hrvatskome jeziku
(The Development of Early Lexicon in Croatian Language)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka Prvog bosanskohercegovačkog slavističkog kongresa
/ Halilović, S. i dr. - Sarajevo : Slavistički komitet Hrvatskoga filološkog društva, 2011, 83-83
Skup
Prvi bosanskohercegovački slavistički kongres
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 26.05.2011. - 28.05.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rani vokabular; mentalni leksikon; ranojezični diskurs; jezični udžbenik; učenje i usvajanje hrvatskoga jezika
(children's language; early teaching of mother tongue; syntactic developmental features)
Sažetak
Usvajanje svakoga obrazovnog sadržaja, pa tako i jezičnoga, ima svoje inicijalno i finalno razdoblje. U procesu institucionalnoga učenja jezika to znači da je na početku školovanja djetetov ulazni jezik (engl. input language) najčešće baziran na organskome idiomu (L1), dok se ciljani jezik (engl. aim language) odosi na stupanj usvojenosti standardnoga jezičnoga idioma (L2) na kraju primarne izobrazbe (prema: Nelson, 1973). Tako je i u nastavi hrvatskoga jezika. Različiti jezični i izvan jezični čimbenici utječu na oblikovanje i razinu usvojenosti ciljanoga jezika na svim razinama, a osobito na leksičkoj, npr. razvijena komunikacijska kompetencija na dominantnome idiomu i izloženost jezičnoj komunikaciji, bogatstvo učenikova općega rječnika i stupanj formiranosti mentalnoga leksikona, jezično predznanje, jezik udžbenika i druge literature, ogledni govorni modeli (učitelj, roditelji, okolina...), djetetov psihokognitivni razvoj, te općenito ustroj hrvatskoga standardnoga jezika. Opsežno longitudinalno istraživanje na temu ranoga usvajanja hrvatskoga jezika, provodeno je u okviru znanstvenoga projekta «Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika» (Učiteljski fakultet, Zagreb, 2006.-2010.). U ovome se radu razmatra samo jedan segment jezičnoga usvajanja, a to je razvoj leksikona u ranome diskursu hrvatskoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)