Pregled bibliografske jedinice broj: 514422
Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja
Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 267-291
CROSBI ID: 514422 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalno usavršavanje i razvoj odgajatelja
(Profesional Training and Development of Pre-School Teachers)
Autori
Šagud, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
267-291
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
obrazovanje odgajatelja, profesionalni razvoj odgajatelja, refleksivna praksa, cjeloživotno učenje
(lifelong learning, teachers' professional training, reflexive practice, reflexive practitioner, teachers' initial education, action research)
Sažetak
Obrazovanje i profesionalni razvoj učitelja ili odgajatelja trebalo bi biti jedno od ključnih pitanja u svakoj zemlji jer taj čimbenik izravno utječe na implementaciju i provedbu reformskih zahvata na području odgoja i obrazovanja. Smatramo da treba uložiti sustavne napore koji bi bili usmjereni na inicijalno obrazovanje profesionalaca (praktičara), koji participiraju u neposrednom odgojno- obrazovnom radu (učitelji, odgajatelji, profesori), te na njihovo kasnije cjeloživotno usavršavanje i napredovanje kojim se razvijaju i usavršavaju profesionalne vještine za bolje prepoznavanje i dekodiranje prakse. Napredovanje kroz refleksivnu praksu je, po našem mišljenju, jedan od učinkovitih načina stručnog napredovanja, vrlo različit od konvencionalnih načina cjeloživotnog obrazovanja. Model stručnog usavršavanja odgajatelja posredstvom refleksivne prakse stvara pretpostavke za samoučenje i samonapredovanje u kojemu se teorijska znanja prenose na vrlo složenu razinu situacijskoga i kontekstualnog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Mirjana Šagud
(autor)