Pregled bibliografske jedinice broj: 514418
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 237-264
CROSBI ID: 514418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja
(New Paradigm in Conception of Contexts of Early Childhood Education Institutions)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
237-264
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
kontekst ustanove ranoga odgoja, dijete rane dobi, odgajatelj, učenje, nova paradigma
(early childhood education institutional context, child of an early age, pre-school teacher, learning, new paradigm)
Sažetak
Interes za teorijsko proučavanje konteksta ustanova ranoga odgoja javlja se relativno kasno, tek u posljednja dva desetljeća, i to pod utjecajem promjene znanstvene paradigme o učenju (konstruktivistička i sukonstruktivistička teorija učenja), rezultata kroskulturalnih antropologijskih istraživanja, istraživanja socijalne interakcije djece rane dobi u institucijskome kontekstu i rastućeg zanimanja roditelja za kvalitetu dnevnog življenja i učenja svoje djece u vrijeme dok su na poslu. Istraživačka razdoblja konteksta korespondiraju s razvojem institucijskih konteksta u pedagoškoj praksi: od zanemarivanja njegove pedagoške vrijednosti u tzv. medicinsko doba jaslica, preko prenaglašavanja poučavanja djece radi pripreme za školu u tzv. poučavateljsko doba, sve do suvremene postmodernističke perspektive u kojoj se pedagoškom djelovanju konteksta pridaje optimalna pozornost pri čemu ga se shvaća kao složeni dinamični i holistički sociopedagoški fenomen o kojemu u velikoj mjeri ovisi učenje djece i odraslih. To posebice vrijedi za djecu vrlo rane dobi kad se učenje ne odvaja od konteksta u kojemu se odvija. Aktivnosti u kontekstu (fizičkom i socijalnom) dobivaju krucijalnu ulogu u učenju /učenje činjenjem/ koje treba usmjeriti na proces, a ne na rezultat učenja, tj. treba učiti kako učiti. Promjena paradigme shvaćanja konteksta rezultira i promjenom istraživačke paradigme.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Biserka Petrović-Sočo
(autor)