Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 514418

Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja


Petrović-Sočo, Biserka
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 237-264


CROSBI ID: 514418 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja
(New Paradigm in Conception of Contexts of Early Childhood Education Institutions)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja

Urednik/ci
Maleš, Dubravka

Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Grad
Zagreb

Godina
2011

Raspon stranica
237-264

ISBN
978-953-175-394-4

Ključne riječi
kontekst ustanove ranoga odgoja, dijete rane dobi, odgajatelj, učenje, nova paradigma
(early childhood education institutional context, child of an early age, pre-school teacher, learning, new paradigm)

Sažetak
Interes za teorijsko proučavanje konteksta ustanova ranoga odgoja javlja se relativno kasno, tek u posljednja dva desetljeća, i to pod utjecajem promjene znanstvene paradigme o učenju (konstruktivistička i sukonstruktivistička teorija učenja), rezultata kroskulturalnih antropologijskih istraživanja, istraživanja socijalne interakcije djece rane dobi u institucijskome kontekstu i rastućeg zanimanja roditelja za kvalitetu dnevnog življenja i učenja svoje djece u vrijeme dok su na poslu. Istraživačka razdoblja konteksta korespondiraju s razvojem institucijskih konteksta u pedagoškoj praksi: od zanemarivanja njegove pedagoške vrijednosti u tzv. medicinsko doba jaslica, preko prenaglašavanja poučavanja djece radi pripreme za školu u tzv. poučavateljsko doba, sve do suvremene postmodernističke perspektive u kojoj se pedagoškom djelovanju konteksta pridaje optimalna pozornost pri čemu ga se shvaća kao složeni dinamični i holistički sociopedagoški fenomen o kojemu u velikoj mjeri ovisi učenje djece i odraslih. To posebice vrijedi za djecu vrlo rane dobi kad se učenje ne odvaja od konteksta u kojemu se odvija. Aktivnosti u kontekstu (fizičkom i socijalnom) dobivaju krucijalnu ulogu u učenju /učenje činjenjem/ koje treba usmjeriti na proces, a ne na rezultat učenja, tj. treba učiti kako učiti. Promjena paradigme shvaćanja konteksta rezultira i promjenom istraživačke paradigme.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 237-264
Petrović-Sočo, B. (2011) Nova paradigma shvaćanja konteksta ustanova ranoga odgoja. U: Maleš, D. (ur.) Nove paradigme ranog odgoja. Zagreb, Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, str. 237-264.
@inbook{inbook, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, editor = {Male\v{s}, D.}, year = {2011}, pages = {237-264}, keywords = {kontekst ustanove ranoga odgoja, dijete rane dobi, odgajatelj, u\v{c}enje, nova paradigma}, isbn = {978-953-175-394-4}, title = {Nova paradigma shva\'{c}anja konteksta ustanova ranoga odgoja}, keyword = {kontekst ustanove ranoga odgoja, dijete rane dobi, odgajatelj, u\v{c}enje, nova paradigma}, publisher = {Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, editor = {Male\v{s}, D.}, year = {2011}, pages = {237-264}, keywords = {early childhood education institutional context, child of an early age, pre-school teacher, learning, new paradigm}, isbn = {978-953-175-394-4}, title = {New Paradigm in Conception of Contexts of Early Childhood Education Institutions}, keyword = {early childhood education institutional context, child of an early age, pre-school teacher, learning, new paradigm}, publisher = {Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font