Pregled bibliografske jedinice broj: 514416
Novi pristup istraživanju kulture vrtića
Novi pristup istraživanju kulture vrtića // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 209-236
CROSBI ID: 514416 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi pristup istraživanju kulture vrtića
(New Approach to Exploration of Kindergarten Culture)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
209-236
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
istraživanje, kultura odgojno-obrazovne ustanove, kultura vrtića, poticajno razvojno-primjereno okruženje, profesionalni razvoj
(research, culture of an educational institution, kindergarten culture, motivating developmental and appropriate surrounding, professional development)
Sažetak
U središtu našeg promišljanja je kultura odgojno-obrazovne ustanove, tj. kultura vrtića koju određujemo kao izraz zajedničkih, temeljnih postavki, uvjerenja – odgajatelja, stručnih suradnika, administrativnog i pomoćnog osoblja, roditelja, ravnatelja – karakterističnih za djelovanje odgojno-obrazovne ustanove. Ona se prepoznaje po međusobnim odnosima ljudi, njihovu zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. Upravo ta usmjerenost na učenje i istraživanje, na stalno usklađivanje s promjenljivim zahtjevima koji se u njoj otkrivaju, vode prvome koraku – razumijevanju kulture svoga vrtića. Razumijevanje znači usmjerenost na istraživanje i učenje odgajatelja i svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa u vrtiću, na izgrađivanje profesionalnog odnosa u poticajno razvojno-primjerenom okruženju institucija ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja. Zastupamo tezu da se kvalitetne promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi promjenom ustroja i ozračja u odgojno-obrazovnoj ustanovi, što nazivamo promjenom kulture vrtića.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)