Pregled bibliografske jedinice broj: 514414
Socijalne kompetencije i rani odgoj
Socijalne kompetencije i rani odgoj // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 153-176
CROSBI ID: 514414 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalne kompetencije i rani odgoj
(Social Competences and Early Childhood Education)
Autori
Jurčević-Lozančić, Anka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
153-176
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
rani i predškolski odgoj, poticajno okruženje, proces učenja, socijalne kompetencije
(early and pre-school child development, stimulating environment, learning process, social competences)
Sažetak
U literaturi nalazimo brojne i često različite interpretacije i definicije pojma dijete i djetinjstvo. Koji su identiteti i koja prava dani djetinjstvu? Dijete u procesu odrastanja ima ne samo potrebe već i prava, uključujući temeljno pravo da kontinuirano ulazi u interakcije sa svojim fizičkim i socijalnim okruženjem u kojemu aktivno stječe iskustva i razvija vlastito znanje i odgovornost za ukupni razvoj. Socijalne kompetencije omogućuju djetetu uspješno prepoznavanje osjećaja, potreba i ciljeva ne samo svog ponašanja već i drugih ljudi (djece i odraslih), što mu pomaže da bolje funkcionira u različitim socijalnim okruženjima. Poticajno okruženje u kojemu dijete živi i uči ima naglašenu ulogu u ovom razdoblju, jer dijete rane dobi ponajprije uči promatrajući, sudjelujući i čineći. Iako je proces učenja individualan, učenje je proces socijalne konstrukcije zato što su razlozi, objašnjenja, razmišljanja, interpretacije i značenja druge djece ili odraslih nužni za izgradnju djetetova znanja. Ovim će se radom naglasiti i približiti kako pomoći djetetu da stekne nove vještine, nova znanja i nova ponašanja njegove individualne potrebe, interese i sposobnosti, promovirajući tako njegovo aktivno sudjelovanje i kvalitetnije življenje u socijalnom kontekstu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Anka Jurčević Lozančić
(autor)