Pregled bibliografske jedinice broj: 514411
Jačanje roditeljskih kompetencija kroz programe obrazovanja roditelja
Jačanje roditeljskih kompetencija kroz programe obrazovanja roditelja // Nove paradigme ranog odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 125-152
CROSBI ID: 514411 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jačanje roditeljskih kompetencija kroz programe obrazovanja roditelja
(Strenhthening Parenting Competences through Parent Education Programs)
Autori
Stričević, Ivanka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranog odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
125-152
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
obrazovanje roditelja, programi obrazovanja roditelja, programi za roditelje, pozitivno roditeljstvo, društvena potpora roditeljstvu
(parent education, parent education programs, programs for parents, positive parenting, community support for parents)
Sažetak
Multikulturalnost i globalizacija, diversifikacija stilova života, strukturalne promjene obitelji, nova uloga roditelja i niz drugih društveno-ekonomskih i obiteljskih čimbenika stvaraju uvjete u kojima djeca danas odrastaju. Unatoč raznovrsnim čimbenicima koji utječu na obitelj, od roditelja se očekuje da stvaraju najbolje moguće okruženje za razvoj i odgoj djeteta. Pritom im je potrebna pomoć stručnjaka jer se očekuje da poznaju razvoj djeteta, znaju kako odgajati dijete na tragu pozitivnog roditeljstva, da posjeduju potrebne vještine da njihovo odgojno djelovanje bude optimalno, da rade na sebi i da se dobro osjećaju u roditeljskoj ulozi. Stoga se posljednjih desetljeća razvijaju brojni programi za obrazovanje roditelja. Razlikuju se u mnogočemu, od teorijskih polazišta i usmjerenosti na područje, do organizacijskih oblika u kojima se provode i ciljnih skupina kojima su namijenjeni. U tekstu se razmatra terminologija iz ovog područja, daju potrebne definicije i pregled razvoja programa obrazovanja roditelja s obzirom na njihova ishodišta, objašnjavaju načela, ciljevi i organizacijski oblici obrazovanja roditelja, te govori o budućnosti obrazovanja roditelja, kako sa stajališta profiliranja programa tako i sa stajališta moguće nove pedagoške discipline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)