Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 514330

Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu


Pejić, Matea
Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb


CROSBI ID: 514330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu
(Franchise Agreemenet With an Overview on the Practice of Croatia)

Autori
Pejić, Matea

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Zagrebačka škola ekonomije i managementa

Mjesto
Zagreb

Datum
23.05

Godina
2011

Stranica
42

Mentor
Vojković, Goran

Ključne riječi
franšizing; poslovni model; franšiza; ugovor o franšinzingu
(franchising; business model; franchise; franchise agreement)

Sažetak
Franšizing je nastao polovicom 19. stoljeća u SAD-u, a u drugoj polovici 20. stoljeća proširio se svijetom. Radi se o poslovnom modelu u kojem davatelj franšize ustupa korisniku franšize pravo da posluje na propisani, određeni način tijekom određenog vremena i na određenom mjestu. Primatelj prihvaća obvezu obavljanja posla pod već isprobanim i poznatim uvjetima te pod nazivom, žigom, poslovnim operativnim sustavom i drugim razlikovnim znakovima raspoznavanja na tržištu, a za uzvrat je dužan plaćati određenu naknadu. Prema nekim istraživanjima, franšizno poslovanje danas predstavlja polovicu kompletne maloprodaje u svijetu. Republika Hrvatska, iako ima velike predispozicije za razvoj franšiznog poslovanja, još se uvijek suočava s određenim poteškoćama vezano za to pitanje. Sporo pravosuđe, nepostojanje pravne regluative, ekonomska kriza, slabo poznavanje tog modela poslovanja zajedno s hrvatskim mentalitetom neke su od prepreka franšiznoj poslovnoj ekspanziji. Nadalje, u drugom dijelu rada opisan je jedan hrvatski koncept nazvan „Srdela snack“ koji je bio dobro zamišljen i realiziran, ali je ubrzo propao zbog nedovoljnog istraživanja i osluškivanja potreba i preferencija potrošača, te nedostatnog informiranja i privlačenja istih. Isto tako prikazan je jedan dobar svjetski primjer franšizinga u McDonald's-u koji je naišao na neugodnu situaciju tj. na protukampanju. No s obzirom na veličinu, snagu i globalnu rasprostranjenost društva koje gradi svoje poslovanje i ugled desetljećima, uspješno se othrvalo raljama protivnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Pravo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb

Profili:

Avatar Url Goran Vojković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Pejić, Matea
Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
Pejić, M. (2011) 'Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu', diplomski rad, preddiplomski, Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Peji\'{c}, Matea}, year = {2011}, pages = {42}, keywords = {fran\v{s}izing, poslovni model, fran\v{s}iza, ugovor o fran\v{s}inzingu}, title = {Ugovor o fran\v{s}izi s osvrtom na hrvatsku praksu}, keyword = {fran\v{s}izing, poslovni model, fran\v{s}iza, ugovor o fran\v{s}inzingu}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Peji\'{c}, Matea}, year = {2011}, pages = {42}, keywords = {franchising, business model, franchise, franchise agreement}, title = {Franchise Agreemenet With an Overview on the Practice of Croatia}, keyword = {franchising, business model, franchise, franchise agreement}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font