Pregled bibliografske jedinice broj: 514330
Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu
Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu, 2011., diplomski rad, preddiplomski, Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
CROSBI ID: 514330 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ugovor o franšizi s osvrtom na hrvatsku praksu
(Franchise Agreemenet With an Overview on the Practice of Croatia)
Autori
Pejić, Matea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Zagrebačka škola ekonomije i managementa
Mjesto
Zagreb
Datum
23.05
Godina
2011
Stranica
42
Mentor
Vojković, Goran
Ključne riječi
franšizing; poslovni model; franšiza; ugovor o franšinzingu
(franchising; business model; franchise; franchise agreement)
Sažetak
Franšizing je nastao polovicom 19. stoljeća u SAD-u, a u drugoj polovici 20. stoljeća proširio se svijetom. Radi se o poslovnom modelu u kojem davatelj franšize ustupa korisniku franšize pravo da posluje na propisani, određeni način tijekom određenog vremena i na određenom mjestu. Primatelj prihvaća obvezu obavljanja posla pod već isprobanim i poznatim uvjetima te pod nazivom, žigom, poslovnim operativnim sustavom i drugim razlikovnim znakovima raspoznavanja na tržištu, a za uzvrat je dužan plaćati određenu naknadu. Prema nekim istraživanjima, franšizno poslovanje danas predstavlja polovicu kompletne maloprodaje u svijetu. Republika Hrvatska, iako ima velike predispozicije za razvoj franšiznog poslovanja, još se uvijek suočava s određenim poteškoćama vezano za to pitanje. Sporo pravosuđe, nepostojanje pravne regluative, ekonomska kriza, slabo poznavanje tog modela poslovanja zajedno s hrvatskim mentalitetom neke su od prepreka franšiznoj poslovnoj ekspanziji. Nadalje, u drugom dijelu rada opisan je jedan hrvatski koncept nazvan „Srdela snack“ koji je bio dobro zamišljen i realiziran, ali je ubrzo propao zbog nedovoljnog istraživanja i osluškivanja potreba i preferencija potrošača, te nedostatnog informiranja i privlačenja istih. Isto tako prikazan je jedan dobar svjetski primjer franšizinga u McDonald's-u koji je naišao na neugodnu situaciju tj. na protukampanju. No s obzirom na veličinu, snagu i globalnu rasprostranjenost društva koje gradi svoje poslovanje i ugled desetljećima, uspješno se othrvalo raljama protivnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Pravo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zagrebačka škola ekonomije i managementa, Zagreb
Profili:
Goran Vojković
(mentor)