Pregled bibliografske jedinice broj: 514312
Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga
Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga // Libellarium, 2 (2009), 2; 161-180 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 514312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga
(Marketing Semiotics by Constantine Cyril the Philosopher: Glagolitic presentation of Christianity as a forerunner of contemporary marketing semiotics)
Autori
Horvat, Jasna ; Tomašević, Nives ; Lendić, Slaven
Izvornik
Libellarium (1846-8527) 2
(2009), 2;
161-180
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glagoljica; semiotički marketing; Konstantin Ćiril Filozof; komunikacijska poruka; logo
(Glagolitic script; marketing semiotics; Constantine Cyril the Philosopher; communication message; logo)
Sažetak
Cilj je rada, polazeći od teorijskog pristupa Davida G. Micka, Jamesa E. Burroughsa, Patricka Hetzela i Mary Y. Brannen (2004), istražiti jesu li teorije semiotičkog marketinga primjenjive u srednjovjekovnom kontekstu, tj. može li se reći da je Konstantin Ćiril Filozof u 9. stoljeću primijenio semiotički marketing pri kreiranju i promicanju glagoljskog pisma odnosno ideje kršćanstva. Autori ukratko podsjećaju na razvoj semiotike i navode važnije teorije o semiotičkom marketingu, osvrću se na nekoliko teorija o postanku glagoljičkog pisma te potom primjenjuju navedene teorije na glagoljičke grafeme i pismovni sustav u cijelosti. Životopis Konstantina Ćirila Filozofa nameće pretpostavku da se njegova misija odlikuje poštivanjem svih pravila marketinške komunikacije - izgradnjom glagoljičkog pisma Konstantin Ćiril Filozof promicao je ideju kršćanstva ugrađenu u vizualni identitet svakog pojedinačnog znaka (i svih znakova poredanih u azbučni niz) gotovo „slijedeći“ ili, bolje rečeno, anticipirajući naputke danas priznate teorije o pravilima učinkovite marketinške komunikacije. Autori postavljaju hipotezu da su glagoljička slova (grafemi) snažni proizvoljni znakovi čiju je proizvoljnost Konstantin Ćiril kodirao u smjeru ostvarenja ciljeva svoje misije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru