Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 514312

Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga


Horvat, Jasna; Tomašević, Nives; Lendić, Slaven
Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga // Libellarium, 2 (2009), 2; 161-180 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 514312 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga
(Marketing Semiotics by Constantine Cyril the Philosopher: Glagolitic presentation of Christianity as a forerunner of contemporary marketing semiotics)

Autori
Horvat, Jasna ; Tomašević, Nives ; Lendić, Slaven

Izvornik
Libellarium (1846-8527) 2 (2009), 2; 161-180

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glagoljica; semiotički marketing; Konstantin Ćiril Filozof; komunikacijska poruka; logo
(Glagolitic script; marketing semiotics; Constantine Cyril the Philosopher; communication message; logo)

Sažetak
Cilj je rada, polazeći od teorijskog pristupa Davida G. Micka, Jamesa E. Burroughsa, Patricka Hetzela i Mary Y. Brannen (2004), istražiti jesu li teorije semiotičkog marketinga primjenjive u srednjovjekovnom kontekstu, tj. može li se reći da je Konstantin Ćiril Filozof u 9. stoljeću primijenio semiotički marketing pri kreiranju i promicanju glagoljskog pisma odnosno ideje kršćanstva. Autori ukratko podsjećaju na razvoj semiotike i navode važnije teorije o semiotičkom marketingu, osvrću se na nekoliko teorija o postanku glagoljičkog pisma te potom primjenjuju navedene teorije na glagoljičke grafeme i pismovni sustav u cijelosti. Životopis Konstantina Ćirila Filozofa nameće pretpostavku da se njegova misija odlikuje poštivanjem svih pravila marketinške komunikacije - izgradnjom glagoljičkog pisma Konstantin Ćiril Filozof promicao je ideju kršćanstva ugrađenu u vizualni identitet svakog pojedinačnog znaka (i svih znakova poredanih u azbučni niz) gotovo „slijedeći“ ili, bolje rečeno, anticipirajući naputke danas priznate teorije o pravilima učinkovite marketinške komunikacije. Autori postavljaju hipotezu da su glagoljička slova (grafemi) snažni proizvoljni znakovi čiju je proizvoljnost Konstantin Ćiril kodirao u smjeru ostvarenja ciljeva svoje misije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Nives Tomašević (autor)

Avatar Url Jasna Horvat (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada ozk.unizd.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Jasna; Tomašević, Nives; Lendić, Slaven
Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga // Libellarium, 2 (2009), 2; 161-180 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Horvat, J., Tomašević, N. & Lendić, S. (2009) Semiotički marketing Konstantina Ćirila Filozofa: glagoljičko prezentiranje kršćanstva kao preteča suvremenog semiotičkog marketinga. Libellarium, 2 (2), 161-180.
@article{article, author = {Horvat, Jasna and Toma\v{s}evi\'{c}, Nives and Lendi\'{c}, Slaven}, year = {2009}, pages = {161-180}, keywords = {glagoljica, semioti\v{c}ki marketing, Konstantin \'{C}iril Filozof, komunikacijska poruka, logo}, journal = {Libellarium}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-8527}, title = {Semioti\v{c}ki marketing Konstantina \'{C}irila Filozofa: glagolji\v{c}ko prezentiranje kr\v{s}\'{c}anstva kao prete\v{c}a suvremenog semioti\v{c}kog marketinga}, keyword = {glagoljica, semioti\v{c}ki marketing, Konstantin \'{C}iril Filozof, komunikacijska poruka, logo} }
@article{article, author = {Horvat, Jasna and Toma\v{s}evi\'{c}, Nives and Lendi\'{c}, Slaven}, year = {2009}, pages = {161-180}, keywords = {Glagolitic script, marketing semiotics, Constantine Cyril the Philosopher, communication message, logo}, journal = {Libellarium}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-8527}, title = {Marketing Semiotics by Constantine Cyril the Philosopher: Glagolitic presentation of Christianity as a forerunner of contemporary marketing semiotics}, keyword = {Glagolitic script, marketing semiotics, Constantine Cyril the Philosopher, communication message, logo} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font