Pregled bibliografske jedinice broj: 514258
Različiti pristupi istraživanju i tvorbi kurikuluma
Različiti pristupi istraživanju i tvorbi kurikuluma // Nove paradigme ranoga odgoja / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 179-208
CROSBI ID: 514258 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Različiti pristupi istraživanju i tvorbi kurikuluma
(Different Approaches to Curriculum Research and Development)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Nove paradigme ranoga odgoja
Urednik/ci
Maleš, Dubravka
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2011
Raspon stranica
179-208
ISBN
978-953-175-394-4
Ključne riječi
Istraživanja u odgoju i obrazovanju, kurikulum ranog odgoja i obrazovanja, akcijska istraživanja, profesionalne kompetencije odgajatelja
(Research in Education, Early Childhood Education Curriculum, Action Research, Preschool Teacher Professional Competences)
Sažetak
Različiti pristupi istraživanjima u odgoju i obrazovanju svoje ishodište imaju u različitim znanstveno-istraživačkim paradigmama, koje se razlikuju na razini ontologije, epistemologije i metodologije. Odabir određenih medoda istraživanja, u odnosu na neke druge, počiva na različim tumačenjima teorije i prakse odgoja i obrazovanja kao i različitim pogledima na njihovu međusobnu povezanost. Bliska povezanost s praksom omogućuje razvoj odgojno–obrazovne teorije (a tako i kurikuluma) koja je znanstvena i u suglasju sa zahtjevima postmodernog svijeta ; otvorena, fluidna, heterogena. Takva teorija zapravo izranja iz prakse, kao posljedica aktivnog angažmana svih sudionika istraživanja (teoretičara i praktičara) koji je postupno, zajednički izgrađuju. Na tim osnovama, kurikulum ranog odgoja i obrazovanja određuje se kao teorijska koncepcija koja se razvija na temeljima prakse određene ustanove ranog odgoja i obrazovanja, a koja je u svakoj ustanovi drukčija, jedinstvena i neponovljiva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)