Pregled bibliografske jedinice broj: 514212
Osobine medijskih publika i povjerenje u medije
Osobine medijskih publika i povjerenje u medije // Medijske studije, 1 (2010), 1-2; 40-54 (podatak o recenziji nije dostupan, izlaganja sa znanstvenog skupa, znanstveni)
CROSBI ID: 514212 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osobine medijskih publika i povjerenje u medije
(Characteristics of media audiences and trust in media)
Autori
Čuvalo, Antonija
Izvornik
Medijske studije (1847-9758) 1
(2010), 1-2;
40-54
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izlaganja sa znanstvenog skupa, znanstveni
Ključne riječi
mediji; povjerenje u medije; vjerodostojnost medija; medijska konzumacija; medijske publike; kulturni kapital
(media; trust in media; media credibility; media consumption; audiences; cultural capital)
Sažetak
U radu su opisana demografska obilježja medijskih publika kako bi se identificirale socio- demografske determinante povjerenja publika u medije i percepcije hrvatskog medijskog prostora. Analizirani podatci prikupljeni su u okviru istraživačkog projekta „Povjerenje u medije“ Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu u suradnji s istraživačkom agencijom Media Metar iz Zagreba. Rad se temelji na pretpostavci da će se razlike u demografskim karakteristikama i kulturnom kapitalu medijskih publika odraziti i u različitim stavovima o medijima u Hrvatskoj općenito, kao i u generalnom povjerenju u hrvatske medije. U radu je najveći naglasak stavljen na razlike u stručnoj spremi, kao jednom od indikatora kulturnog kapitala, ali i razlike u drugim socio-demografskim obilježjima ispitanika u njihovu doživljaju povjerenja u medije i percepciji medija općenito. U segmentu medijske konzumacije analizira se učestalost praćenja medija, kao i koje medije ispitanici najčešće gledaju, slušaju i/ili čitaju. Rad se odnosi prvenstveno na aspekt percepcije vjerodostojnosti medija i očekivanja publike od medija. U radu se uzimaju u obzir i rezultati sličnih prijašnjih istraživanja te se nastoji ustanoviti u kojoj se mjeri percepcija povjerenja publika u medije može objasniti razlikama u socio-demografskim obilježjima, a naročito onima koje se mogu tumačiti kao razlike u kulturnom kapitalu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
015-0152482-2475 - Medijska kultura u suvremenoj Hrvatskoj: pluralizam medija i medijske politike (Peruško, Zrinjka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)