Pregled bibliografske jedinice broj: 513750
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 390-406 (međunarodna recenzija, izvorni znanstveni, znanstveni)
CROSBI ID: 513750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje demokracije i demokratske kompetencije
budućih odgojitelja i učitelja
(Learning Democracy and Democratic Competence of
Future Preschool- and School Teachers)
Autori
Velički, Damir ; Šenjug, Ana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151
(2010), 3-4;
390-406
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni, znanstveni
Ključne riječi
demokracija ; demokratske kompetencije ; odgojitelji ; učitelji ; nedemokratski stavovi
(democracy ; democratic competence ; pre-school teachers ; teachers ; non-democratic atitudes)
Sažetak
Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojiteljai učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika
MZOS-227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- EBSCO