Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513750

Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja


Velički, Damir; Šenjug, Ana
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 390-406 (međunarodna recenzija, izvorni znanstveni, znanstveni)


CROSBI ID: 513750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja
(Learning Democracy and Democratic Competence of Future Preschool- and School Teachers)

Autori
Velički, Damir ; Šenjug, Ana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151 (2010), 3-4; 390-406

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni, znanstveni

Ključne riječi
demokracija ; demokratske kompetencije ; odgojitelji ; učitelji ; nedemokratski stavovi
(democracy ; democratic competence ; pre-school teachers ; teachers ; non-democratic atitudes)

Sažetak
Uz normativna načela je za opstanak i razvoj demokracije potrebno i demokratsko građanstvo, koje bi, između ostaloga, trebalo biti tolerantno u smislu prihvaćanja etničkih razlika i sposobno politički prosuđivati, odnosno poznavati uloge političkih institucija i procese donošenja političkih odluka. Autori u ovom radu kreću, nadalje, od postavke da bi se demokraciju trebalo shvatiti i kao oblik života te da bi djecu već od vrtića tj. nižih razreda osnovne škole trebalo poučavati toleranciji i poštivanju različitosti. Odgojitelji i učitelji pritom imaju vrlo važnu ulogu, jer bi upravo oni trebali poticati ozračje snošljivosti, što pretpostavlja da imaju razvijene demokratske kompetencije. U vezi s time, autori su među studentima Učiteljskog fakulteta u Zagrebu proveli istraživanje kako bi utvrdili postoje li, tj. u kojoj mjeri, kod budućih odgojiteljai učitelja nedemokratski stavovi, dakle stavovi koji zadiru u područje desnog ekstremizma. Istraživanjem se također htjelo utvrditi koliko studenti Učiteljskog fakulteta poznaju funkcioniranje demokratske države, političke institucije i procese. Rezultati istraživanja pokazali su da bi na Učiteljskom fakultetu trebalo svakako veću pažnju obratiti obrazovanju za demokratsko građanstvo i razvoju demokratske kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Pedagogija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Projekti:
Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika
MZOS-227-2271168-0726 - Razvoj interkulturalne kompetencije u osnovnoškolskoj nastavi stranih jezika (Petravić, Ana, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ana Šenjug Krleža (autor)

Avatar Url Damir Velički (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Velički, Damir; Šenjug, Ana
Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 3-4; 390-406 (međunarodna recenzija, izvorni znanstveni, znanstveni)
Velički, D. & Šenjug, A. (2010) Učenje demokracije i demokratske kompetencije budućih odgojitelja i učitelja. Napredak (Zagreb), 151 (3-4), 390-406.
@article{article, author = {Veli\v{c}ki, Damir and \v{S}enjug, Ana}, year = {2010}, pages = {390-406}, keywords = {demokracija, demokratske kompetencije, odgojitelji, u\v{c}itelji, nedemokratski stavovi}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {151}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {U\v{c}enje demokracije i demokratske kompetencije budu\'{c}ih odgojitelja i u\v{c}itelja}, keyword = {demokracija, demokratske kompetencije, odgojitelji, u\v{c}itelji, nedemokratski stavovi} }
@article{article, author = {Veli\v{c}ki, Damir and \v{S}enjug, Ana}, year = {2010}, pages = {390-406}, keywords = {democracy, democratic competence, pre-school teachers, teachers, non-democratic atitudes}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {151}, number = {3-4}, issn = {1330-0059}, title = {Learning Democracy and Democratic Competence of Future Preschool- and School Teachers}, keyword = {democracy, democratic competence, pre-school teachers, teachers, non-democratic atitudes} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Abstracts Online
  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Social Services Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • EBSCO





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font