Pregled bibliografske jedinice broj: 513589
Dramske tehnike u prevenciji poremećaja u ponašanju i funkcioniranju djece i mladih
Dramske tehnike u prevenciji poremećaja u ponašanju i funkcioniranju djece i mladih // Ljetopis socijalnog rada, 7 (2000), 2; 197-222 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 513589 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramske tehnike u prevenciji poremećaja u ponašanju i funkcioniranju djece i mladih
(Drama techniques in the prevention of behavioral and functioning disorders in children and young people)
Autori
Janković, Josip ; Blažeka, Slavica ; Rambousek, Mario
Izvornik
Ljetopis socijalnog rada (1846-5412) 7
(2000), 2;
197-222
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
dramske tehnike; djeca s posebnim potrebama; sustav podrške; male kreativne socijalizacijske skupine
(drama techniques; children with special needs; support-sistem; small creative socialisation groups)
Sažetak
Ad je posvećen prikazu primjene dramskih tehnika u primjeni malih kreativnih socijalizacijskih skupina (MKSS) i drugim pristupima i programima kao mogućem novom kompleksu metoda i tehnika u prevencije poremećaja u ponašanju i funkcioniranju djece i mladih izloženih rizičnim činiteljima visokog intenziteta u njihovom rastu, razvoju, sazrijevanju i socijalizaciji. Posebno je naglašena mogućnost primjene dramske ekspresije u radu sa djecom i mladima s posebnim potrebama koja su zbog psihofizičkih ili odgojnih poteškoća smještena u institucije. U radu su prikazana iskustva primjene dramskih tehnika stečena dvogodišnjim radom u okviru programa “Male kreativne socijalizacijske skupine” sa populacijom djece i mladih s posebnim potrebama koji borave u ustanovama Centar za odgoj i obrazovanje Vinko Bek i Specijalna bolnica za zaštitu djece i mladih sa neuromotornim i motoričkim smetnjama - Goljak. Rezultati permanentne evaluacije rada malih kreativnih socijalizacijskih skupina dobiveni kvantitativnom analizom, korištenjem skala procjene i kvalitativnom analizom, korištenjem dnevnika vođenih tijekom rada s ovim skupinama pokazuju da je elemente odgojnog teatra kao i pripadajuće tehnike moguće dobro uklopiti u već postojeći sustav prevencije. Iskustva voditelja ovih skupina pokazuju i visok stupanj učinkovitosti dramske ekspresije u brojnim elementima promjene percepcije, stavova i ponašanja kod djece s posebnim potrebama izložene dodatnom visokom riziku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Socijalne djelatnosti