Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 513499

Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno


Brajčić Marija; Mrkonjć, Anđelko
Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 15-16 (2006), 1-2; 46-56 (domaća recenzija, izvorni znanstveni članak, znanstveni)


CROSBI ID: 513499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno
(Pedagogic aspects of the Slivno ethno museum)

Autori
Brajčić Marija ; Mrkonjć, Anđelko

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 15-16 (2006), 1-2; 46-56

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni

Ključne riječi
kulturna baština ; muzej ; etnografska zbirka ; pedagoški aspekti ; odgoj i obrazovanje
(cultural heritage ; museum ; ethnographic collection ; pedagogic aspects ; education)

Sažetak
Primjeri kulturne baštine koja je na nekom području stvorena izravna su posljedica znanja i mudrosti kojom su raspolagali ljudi toga vremena. Zavičajna mudrost je kumulativna i stvarana stoljećima i milenijima, a naša je ljudska i moralna obaveza da je prenosimo drugim naraštajima. Važnost kulturne i etnografske baštine, ali ne samo kao materijalnih ostataka u vidu predmeta za upotrebu, već zavičajne mudrosti koju u sebi nose ti predmeti, prepoznata je u trenutku kada je odlučeno sačuvati od zaborava jedan segment tradicijske kulturene baštine i osmisliti etno-muzej na području Slivna. Posjet muzeju mora dovesti do spoznaje o svrsi, poruci i značenju pojedinih izložaka, te je stoga moguće osmisliti niz različitih radionica, igraonica i projekata koji uključuju djecu u rad muzeja. Konačni smisao i cilj toga je poticaj na samostalno individualno posjećivanje muzeja. Govoreći o etnografskoj zbirci u Slivnu i materijalnim artefaktima koje ona sadrži, neupitna je pedagoška iskoristivost u odgojno-obrazovnom procesu s pozicije metodičkog pristupa u mnogim nastavnim predmetima. U procesu integracije nastave kakav zagovara HNOS, te većeg uključivanja djece u istraživački rad na terenu, jedan je takav objekt idealan da se u njemu provede integrirana nastava. Važno je naglasiti da iako pedagoška djelatnost u muzejima i povezanost škole i muzeja, još nije na zadovoljavajućoj razini, važnost edukativne i komunikacijske sprege te dvije važne kulturne i odgojne ustanove ipak se sve više prepoznaje u našoj sredini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Marija Brajčić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Brajčić Marija; Mrkonjć, Anđelko
Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 15-16 (2006), 1-2; 46-56 (domaća recenzija, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
Brajčić Marija & Mrkonjć, A. (2006) Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 15-16 (1-2), 46-56.
@article{article, author = {Mrkonj\'{c}, An\djelko}, year = {2006}, pages = {46-56}, keywords = {kulturna ba\v{s}tina, muzej, etnografska zbirka, pedago\v{s}ki aspekti, odgoj i obrazovanje}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {15-16}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {Pedago\v{s}ki aspekti etno-muzeja Slivno}, keyword = {kulturna ba\v{s}tina, muzej, etnografska zbirka, pedago\v{s}ki aspekti, odgoj i obrazovanje} }
@article{article, author = {Mrkonj\'{c}, An\djelko}, year = {2006}, pages = {46-56}, keywords = {cultural heritage, museum, ethnographic collection, pedagogic aspects, education}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {15-16}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {Pedagogic aspects of the Slivno ethno museum}, keyword = {cultural heritage, museum, ethnographic collection, pedagogic aspects, education} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font