Pregled bibliografske jedinice broj: 513499
Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno
Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 15-16 (2006), 1-2; 46-56 (domaća recenzija, izvorni znanstveni članak, znanstveni)
CROSBI ID: 513499 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoški aspekti etno-muzeja Slivno
(Pedagogic aspects of the Slivno ethno museum)
Autori
Brajčić Marija ; Mrkonjć, Anđelko
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 15-16
(2006), 1-2;
46-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni članak, znanstveni
Ključne riječi
kulturna baština ; muzej ; etnografska zbirka ; pedagoški aspekti ; odgoj i obrazovanje
(cultural heritage ; museum ; ethnographic collection ; pedagogic aspects ; education)
Sažetak
Primjeri kulturne baštine koja je na nekom području stvorena izravna su posljedica znanja i mudrosti kojom su raspolagali ljudi toga vremena. Zavičajna mudrost je kumulativna i stvarana stoljećima i milenijima, a naša je ljudska i moralna obaveza da je prenosimo drugim naraštajima. Važnost kulturne i etnografske baštine, ali ne samo kao materijalnih ostataka u vidu predmeta za upotrebu, već zavičajne mudrosti koju u sebi nose ti predmeti, prepoznata je u trenutku kada je odlučeno sačuvati od zaborava jedan segment tradicijske kulturene baštine i osmisliti etno-muzej na području Slivna. Posjet muzeju mora dovesti do spoznaje o svrsi, poruci i značenju pojedinih izložaka, te je stoga moguće osmisliti niz različitih radionica, igraonica i projekata koji uključuju djecu u rad muzeja. Konačni smisao i cilj toga je poticaj na samostalno individualno posjećivanje muzeja. Govoreći o etnografskoj zbirci u Slivnu i materijalnim artefaktima koje ona sadrži, neupitna je pedagoška iskoristivost u odgojno-obrazovnom procesu s pozicije metodičkog pristupa u mnogim nastavnim predmetima. U procesu integracije nastave kakav zagovara HNOS, te većeg uključivanja djece u istraživački rad na terenu, jedan je takav objekt idealan da se u njemu provede integrirana nastava. Važno je naglasiti da iako pedagoška djelatnost u muzejima i povezanost škole i muzeja, još nije na zadovoljavajućoj razini, važnost edukativne i komunikacijske sprege te dvije važne kulturne i odgojne ustanove ipak se sve više prepoznaje u našoj sredini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu,
Sveučilište u Zadru
Profili:
Marija Brajčić
(autor)